Onzekerheid

<p>Hallo lieve dames,</p><p>herkennen jullie die ontzettende onzekerheid of je het allemaal wel goed doet? Als mijn zoontje van 4 weken huilt voelt het veelal alsof ik iets niet goed heb gedaan. Ik lees ontzettend veel en alle meningen staan haaks op elkaar zodat ik niet meer weet waar ik goed aan doe. Ik probeer zoveel mogelijk mijn gevoel hierin te volgen maar merk dat ik wel veel vraagtekens heb. Mag ik mijn zoontje even in de box laten liggen? Is eventjes huilen (5min) soms oké? Wordt hij wel moe van het speentje? Moet ik s avonds de prikkels geleidelijk afbouwen bij ons in de kamer of leg ik hem in bedje? Zoveel vragen en ik wordt er soms knettergek van. Helemaal als ik niet weet hoe ik mijn zoontje kan troosten en er zijn anderen bij. Hoe ervaren jullie dit? Waar lopen jullie tegenaan? </p>

Oh absoluut! Ik denk dat bijna alle nieuwe mammies wel eens onzeker zijn.. persoonlijk probeer ik echt mijn eigen pad te trekken en als ik ergens niet uit kom dan bel ik mijn mama of het cb en probeer niet teveel op Google te zoeken want dan kom je er niet meer uit.. 
Onze zoon is erg tevreden en jammert alleen als hij honger heeft of een schone luier nodig heeft, hoop dat het zo blijft! Maar af en toe nerveus? Misselijk van de spanning? Onzeker? JA! Inmiddels is hij 3,5 week en merk dat ik al wat meer relaxed ben, gelukkig!
Komt wel goed mama, volg je gevoel en kom je er niet uit dan kun je de hele dag door het cb bellen voor advies :).

Ja dat herken ik zeker, maar geloof me, dit wordt beter! Ik vond het de eerste weken ook zo ontzettend lastig, je kent elkaar niet en je bent continu zoekende. Onze zoon is morgen 12 weken en de afgelopen 4 weken gaat het steeds makkelijker. Je leert elkaar beter kennen en krijgt ook meer een ritme. Daarnaast meer interactie; lachen bijv en ook minder krampjes. Vertrouw op je eigen gevoel en heb geduld; leer elkaar rustig kennen! Probeer dingen uit en kijk wat voor jullie werkt. Zo heb ik onze zoon eens een 10 min laten huilen: werkte voor geen meter, hij raakte alleen maar overstuur. Dat doe ik dus voorlopig niet meer. Samen ontdekken wat werkt En dat blijven doen :) succes! 

Vertrouw op je eigen gevoel! Let goed op je kindje, dan leer je snel genoeg zijn signalen kennen. Er zijn inderdaad zo veel verschillende tips en meningen, daar heb je uiteindelijk weinig aan, behalve misschien inspiratie... In de eerste weken is het echt lastig, maar als je je kleintje eenmaal een beetje kent, komt dat helemaal goed! Elke baby is anders, en elke mama ook. Laat je niet gek maken door anderen :)

Oh zo herkenbaar! Onze dochter was een huilbaby met zeer veel krampen. Ik was zo bang dat er in de hechting iets niet goed was omdat ze zo ongelukkig leek! Inmiddels is ze een deugniet van 15 maanden en zit het met die hechting helemaal goed! Ze is helemaal dol op papa en mama en is een hele gezonde, goedlachse dreumes. Het komt écht goed!! 

Heel herkenbaar! Onze zoon huilde ook veel (en sliep weinig) de eerste paar weken. Wat had ik me dat anders voorgesteld zeg. Van Google enzo werd ik alleen maar onzeker. Ik heb die eerste weken dikwijls zitten huilen, omdat ik het gewoon niet meer wist. Maar dit wordt beter. Onze zoon is nu bijna 13 maanden en een ontzettend vrolijk jongetje. Hij is nog steeds aardig driftig en wil altijd meer dan dat hij kan, maar dat is nu eenmaal de aard van 't beestje. 
Als jij denkt dat 5 minuutjes huilen in de box wel kan, dan kan dat. Onze zoon huilde ook altijd even voor het slapengaan en dat is pas sinds 2 maanden ofzo niet (altijd) meer het geval. 

Terug
Bovenaan