Onzekerheid

Dag ladies. Ik ben inmiddels 7 weken en een beetje zwanger van ons eerste kindje. Na in juni een vroege miskraam te hebben gehad, brengt dit veel onzekerheid met zich mee.
Mijn ‘kwaaltjes’ lijken soms ineens minder dan de vorige dag. Ik dacht mij te herinneren dat ik dit ook voorafgaand aan mijn miskraam had, maar het kan ook helemaal niks hoeven te betekenen. Ik probeer me vast te houden aan dat ik geen buikpijn heb of bloedverlies. Maar het is soms moeilijk het hoofd koel te houden.
Herkennen jullie dit, dat kwaaltjes komen en gaan? Is het iets om mij zorgen over te maken?

Dit is precies waar ik ook mee zit. Ene dag last van hormonen wel minimaal en andere dag vergeet ik dat ik zwanger ben... nergens last van. Ook ik heb een miskraam gehad maar mijn miskraam was toen met 12 weken.. en eigenlijk tot die tijd geen last van hormonen gehad. Dus het kan dat je hormonen heel erg schommellen. Ik heb ergens gelezen dat je lichaam aan het hormoon wend en dan kan je nergens last van hebben,, op het moment dat de hormonen zich weer verdubbellen krijg je waarschijnlijk symptomen en wend je lichaam er aan heb je dus de volgende dag niiks. Of dit waar is geen idee... maar ik probeer mii zelf ook kalm te houden door zo te denken.. de vk wilt ook niet eerder een echo doen ppfff...

Heel herkenbaar! Kwaaltjes komen en gaan. Ik had in jan een miskraam en nu weer zwanger. Man wat een onzekerheid. Bij de 1e stond ik er veel onbevangender in. Vrijdag een pretecho, en ik zal blij zijn als ik een gezond kindje zie, dan heb ik wellicht meer rust. Waar ik rond 8/9 wk nog misselijk was, voel ik nu niks. Maar echt het hoort erbij! Pas als je schopjes gaat voelen, heb je iedere dag bevestiging dat t goed gaat daarbinnen. Tot dan moeten we leven met een lichte onzekerheid.

Jeetje Bebies, met 12 weken, dat is echt zo rot. Ik was 6+2 ofzo. Dus überhaupt maar net gewend aan het idee. Alsnog erg rot hoor maar kan me niet voorstellen hoe het is als je dan al een hartje hebt zien kloppen en echo’s hebt gehad. Echt heftig. We moeten even volhouden tot de echo! Ik mocht wel eerder maar heb gekozen dit niet te doen omdat ik het ‘gewoon’ wil laten verlopen, maar ze zei stel je krijgt echt onzekerheden, bel dan. Dus dat heb ik achter de hand. Nog 1 week tot de echo dus in principe nog even volhouden.
Ja StephW dat lijkt mij indd ook, dat je met die schopjes en bewegingen dan bevestiging hebt. Het is gewoon ook een spannende tijd waarin nog van alles kan gebeuren. Maar fijn te horen dat het komen en gaan van kwaaltjes wel bekend is, dat stelt mij wel wat gerust!

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben nu 6 weken :)
Dit komt ook mij erg bekend voor! Lastig hè die onzekerheid..
ik heb vrijwel helemaal GEEN symptomen behalve wat gevoeligere borsten. Geen misselijkheid of iets dergelijks. nu weet ik wel dat mijn zus dat ook had, dus misschien gewoon geluk?? 
maar ook zo gek dat ik niks merk of voel, dat ik me totaal NIET zwanger voel. Ik kan niet wachten tot de echo 19 november... Als ik het dan met eigen ogen zie en hopelijk alles goed is, kan ik me misschien blij voelen. maar nu staat onzekerheid en ongeloof erg op de voorgrond. 

Een hele fijne en goede zwangerschap gewenst! 

Ja het was indd een hele lastige periode en vooral omdat je het soort van niet meer verwacht. Na de echos enz.. wat ik hiermee wil zeggen is eigenlijk dat je toch die knop moet omdraaien en moet genieten.. niet alleen tot de eerste echo maar tot de bevalling!!.. het kan altijd goed gaan en het kan altijd slecht gaan helaas is er niks tegen te doen. Ik maak me ook vaak druk en het meeste waar je eigenlijk mee zit is dat je voorbereid wilt zijn op wat er gaat komen.. maar je kan hier dus nooit echt op voorbereid zijn❤goed dat je je echo gewoon op volgende week hebt laten staan! Dat bewijst dat je sterk bent ?! En geen symptomen/afnemende symptomen komen meer voor dann wel symptomen. Dus komt goed ❤

Terug
Bovenaan