Onzekerheid

Ik ben 27 weken zwanger. Al vanaf het begin ben ik erg onzeker. Bang dat er iets mis gaat. Maar tot nu toe zijn ze erg tevreden. Paar weken geleden echo gehad in het ziekenhuis. Kindje groeit goed. Ik voel de baby goed bewegen. Niet iedere dag even goed, maar wel iedere dag. En toch blijf ik bang dat er iets mis gaat. Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat ik me nog geen voorstelling kan maken dat er straks een 2e is. Herkend iemand dit?
 
Ik ben opt moment 16w en 2d zwanger.. En tot nu toe ben ik ook alleen maar bang... Ik heb de baby nog niet gevoeld.. En omdat het me 2e is had ik dat wel verwacht.. As woensdag geslachtsecho.. Hoop zo dat alles goed blijft gaan.. Met hartje luisteren met apparaat konden ze het niet vinden. Dus toen een extra echo gehad en was allemaal goed maar toch vreselijk angst.. Maargoed. Ik denk dat dat erbij hoord..
 
Niet om je bang te maken, maar dat gevoel heb ik de hele tweede zwangerschap gehad. En nu ligt er een kerngezond, levendig en vrolijk meisje van bijna 4 maanden in de wieg. Ik had tijdens de zwangerschap constant het gevoel dat er iets mis zou zijn, maar dat was misschien ook ter bescherming van mezelf. Als er daadwerkelijk iets mis zou zijn dat ik dan kon zeggen: zie je wel, ik wist het. Maar tot nu toe is daar echt geen reden voor geweest! Zwangerschap was goed, vlotte bevalling en een droombaby! Ik denk inderdaad dat moeders dat gevoel wel bij iedere zwangerschap hebben, omdat je er weinig controle over hebt hoe het allemaal gaat.
 
Ik herken het ook heel erg , ben morgen 19 weken en heb dinsdag de 20 weken echo , maak me ook ontzettend druk of alles goed is en wat nou als ze niet zien dat er toch iets niet goed is , ben ook steeds aan het malen in m’n hoofd heel vervelend wel. Maar we kunnen niks anders dan proberen vertrouwen te hebben in de verloskundige en ons lichaam. Veel succes nog en probeer toch te genieten!
 
Terug
Bovenaan