onzekerheid

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

Ik ben nu bijna 7 weken zwanger. Het ene moment kan ik er heel erg van genieten. Er zijn echter ook momenten dat ik heel onzeker wordt, ik voel niks, ben nog geen grammetje aangekomen, en wat als ze straks geen hartje horen (echo pas over 4 weken).
Heb ook 3 testen gedaan voordat ik echt kon geloven dat ik zwanger was, best gek.

Helaas is het bij een vriendin van mij laatst, in de 7e week misgegaan, denk dat dit eveneens meespeelt bij mijn onzekerheid.

Zijn er meer vrouwen die bovenstaande herkennen?

Alvast bedankt. Liefs manoek

Hoi Manoek,
heel herkenbaar hoor. En dat terwijl ik al 2x  flink ziek (alleen maar overgeven)  ben geweest, al een echo heb gehad en wel ben aangekomen.
Die twijfels horen er gewoon bij. Ik denk ook dat die blijven en pas minder worden als je kindje geboren is en je hebt gehoord dat het gezond is.
Maar zorgen zul je denk ik altijd hebben. Dat hoort gewoon bij het papa of mama worden/zijn.
Probeer niet teveel te piekeren en er van te genieten.
Ik hoop je een beetje opgebeurd te hebben.
Groetjes V.

hoi Manoek,

wat jij beschrijft is heel begrijpelijk, heb het zelf ook ( gehad ) ik was ook 7 weken en drie dagen en errug onzeker !!!! dat blijft naar mijn idee wel een tijdje. Ook ik dacht als maar niet dit en als maar niet dat ......toen ik de echo heb gehad en het hartje zag kloppen neemt die onzekerheid een tijdje af maar net zoals jij voel ik nagenoeg niks. Ik ben nu 12 weken en krijg volgende week m'n 2e echo waar ik aan de ene kant enorm naar uit kijk maar tegelijker tijd ook weer tegen op zie.
Weet je meid, het blijft onzeker in iedere fase van je zwangerschap, al moet ik zeggen dat nu ik 12 weken ben, m'n schouders wel kan laten zakken, want je bent toch min of meer uit de gevaren zone.......

Veel liefs van Marinte

hi Dames,

Veel dank voor jullie reacties, het is altijd "goed" om te horen dat je niet de enige bent. Ik ga proberen er zoveel mogelijk van te genieten, het is tenslotte heel bijzonder. tsja ach, en de natuur doet toch wel wat ie wil...of ik me nou druk zit te maken of niet..

Veel liefs manoek

He hallo ik ben nu ongeveer 6 en een halve week zwanger en ook ik merk eigenlijk niets hoor terwijl ik bij de eerste zo ontzettend ziek ben geweest dat ik zelfs een week ervoor in het ziekenhuis heb gelegen. ik heb ook twee testen gedaan en nog kan ik het bijna niet geloven. de dokter zegt wees blij dat je niet ziek bent en dan denk ik inderdaad gelukkig maar aan de andere kant denk ik als ik wel ziek ben dan weet ik in ieder geval dat ik nog zwanger ben.
ik denk dat iedereen onzeker is.
laten we maar proberen ons niet te veel zorgen te maken.
groetjes,
marike

Terug
Bovenaan