Onzekerheid....

Hey meiden,

Ik hoop dat alles nog steeds goed bij jullie gaat!!! Want uit ervaring weet ik hoe goed het voelt om zwanger te zijn, tis toch wel heel mooi hoor!!!

Maar vanochtend werd ik wakker met een heel onzeker gevoel, angst....ben toch ook weer bang dat het anders afloopt dat we graag willen.... komt natuurlijk omdat ik voor deze zwangerschap al 2 miskramen heb gehad.
Ik vroeg me daarom af hoe jullie (Sweety en Juicy) daar mee om gaan nu, en of jullie mijn gevoel daarin ook een beetje delen????
Misschien komt het ook weer extra naar boven door hoe het met rastababy is afgelopen...

Ik probeer er ook wel heel erg veel van te genieten hoor, maar   vind het vandaag wel even moeilijk!!

Had voor 20 juni een afspraak bij de gyneacoloog om te gaan praten over de miskramen, dus ben wel heel blij als het dan zover is dat ik kan gaan!!!! Word nu wel even een ander gesprek hoop ik!!!!!

groetjes en liefs, Carola

Lieve Carola,

het spijt me als ik je onzeker heb gemaakt, dat was absoluut niet de bedoeling. Probeer positief te blijven en luister goed naar je lichaam. Neem zoveel mogelijk rust en let goed op je gezondheid.
Bij mij heeft het gewoon niet zo mogen zijn. Je kan het wel van alles de schuld gaan geven, maar het is de natuur, die aangeeft dat het niet goed zat. Ik had nooit eerder een miskraam meegemaakt en met mijn schildklierafwijking ben ik zowieso blij, dat ik gewoon weer zwanger kon raken. Uit alles haal ik iets positiefs.
Wees niet bang, bel anders gewoon met je verloskundige en vertel je verhaal, misschien mag je eerder langskomen. Mijn vriendin heeft 6 miskramen meegemaakt met een lange KI geschiedenis vooraf. Is toen gestopt met alles en ja hoor na een half jaar raakte ze gewoon zwanger en is inmiddels bevallen van een prachtige, gezonde zoon!
Met alles wat die meid heeft meegemaakt, bleef ze altijd positief. Laten wij dat ook doen!
Heel veel sterkte en succes!!

Groetjes Rastababy

Pfff.. zo herkenbaar. Ik vind het ook heel moeilijk om mee om te gaan. Ergens voelt het deze keer goed en wil ik blij zijn. Ik kan me soms echt even gelukkig voelen, maar op sommige moment word ik zenuwachtig en denk ik aan de vorige keer.. dat ik daar lag bij de verloskundige en dat het vruchtzakje leeg was.. en dat ik diezelfde middag de man voor moeders voor moeders maar alle flessen meegaf omdat 'het toch niet meer nodig was'.. Ik hoop zo dat het goed is deze keer. Het is moeilijk om te doen zoals je altijd doet.. Als ik aan het werk ben heb ik soms wel afleiding, maar op sommige moment kan ik die angstgevoelens maar niet kwijtraken..

Laten we van het goed uitgaan.. echt genieten kunnen we denk ik toch pas na de twaalde week ofzo.. of in ieder geval na een goede echo denk ik.

liefs!

jeetje.. moment moet natuurlijk overal in mijn verhaal 'momenten' zijn...

@rastababy.. je hebt een hele sterke instelling. Het is natuurlijk ook zo dat de natuur zijn werk doet en zo hoort het ook. Je lichaam stoot iets af wat niet in orde is, dat is al iets bijzonders opzich! Heel goed is het om positief te zijn, tuurlijk.. maar het is ook moeilijk..

Hey Juicy en Rasta,

Rasta, voel je niet bezwaard hoor, ik voel me al vanaf dat ik weet dat ik zwanger ben onzeker, komt toch door de eerdere ervaringen. Tuurlijk drukt jou verhaal me even wat meer op de puntjes, maar zo is het leven toch!! Enne ik kan ook heel positief zijn hoor!!   Jij moet dat zeker ook blijven!!! Uit alle negatief haal je toch mooi altijd weer iets positiefs!!!!

Juicy, houdt ook moed hoor, we moeten maar voor elkaar duimen!!! hahaha
Ik merkte bij mijn miskramen nooit iets, behalve als ik naar toilet ging en mezelf schoonveegde, bloed....
Dus als ik nu naar toilet moet, dan krijg ik het al.... en je moet nou eenmaal vaker als je zwanger bent toch!!!!

maar goed, we gaan gewoon genieten, houden moed!!!!! Ook ik heb net als jij bij deze zwangerschap ook een sterker gevoel, dus hopelijk hebben we gelijk!!!!

Laten we deze topic maar houden om elkaar op te peppen dan!!!!!

Liefs, Carola xx

Haai,

ik ben ook onzeker hoor, omdat ik dus ook 3 mk's heb gehad. maar ik ben wel heel nuchter gelukkig en dat helpt. het was gewoonweg niet gezond en ik ben blij dat mijn lichaam het zelf netjes afvoerd zeg maar, want we willen natuurlijk allemaal gewoon een mooi gezond kindje..ik merkte wel dat ik meer verdrietig was om wat had kunnen zijn als om de miskraam zelf. Zo van anders was ik al ...weken zwanger snap je? maar verder ga ik er gewoon voor en zie ik wel... ik durf alleen de Vk nog niet te bellen hahaha maar dat komt volgende week wel.

Allemaal veel succes en het gaat helemaal goed komen hoor weet ik zeker!!!

liefs sweety

Hoi hoi,

Die eerste 12 weken zijn zo onzeker. Ze duren ook zo ontzettend lang.
Heb de hele week al vervelende krampen in mijn buik. Doen niet zeer, maar gewoon irritant. Komt gewoon door de zenuwen, maar je begint er toch weer door te twijfelen.
Bij mijn vorige zwangerschap dacht ik er niet zoveel bij na, maar afgelopen week heeft mijn beste vriendin een MK gehad en wordt je toch ff met je neus op de feiten gedrukt.
Maar goed, toch maar proberen te genieten.

Groetjes

Hey Carola en anderen,

Inderdaad heel herkenbaar dit. Ik heb ik november een miskraam gehad (met 8 weken) en dit is nu mijn tweede zwangerschap. Op zich ben ik positief ingesteld (ben al heel blij dat het wel weer gelukt is, zie onder...), maar soms ook ineens heel onzeker. Gelukkig heb ik nu met 8 weken de eerste echo. Wel superspannend... Ik hoop zo dat het dit keer er goed uit ziet! En voor jullie natuurlijk ook!

Juicy ik herken precies wat je schrijft over de echo en daarna  de moeder-voor-moeders-bussen die weggehaald worden. Als ik er aan denk, word ik zo weer verdrietig...

Ik heb na de miskraam nog een nare nasleep gehad. Er is tijdens de laatste echo destijds een cyste in mijn linkereierstok ontdekt die operatief verwijderd moest worden. Ik ben in februari van dit jaar geopereerd en daarbij is de cyste en mijn linkereierstok + eileider weggehaald. Ik heb nu van beide nog slechts een exemplaar, vandaar de grote opluchting en blijdschap dat het wel weer gelukt is!

Rastababy heel veel sterkte met het verwerken van je miskraam!

Groetjes,
Katja

Terug
Bovenaan