Onzekerheid

A

Anoniem

Guest
Hallo Dames,

Ik ben pas sinds kort op dit forum. Mijn vriendin en ik zijn bezig met onze derde poging. Wij zijn een lesbisch stel en proberen zwanger te worden door gebruik te maken van een bekende donor, ook doen we dit dus gewoon thuis. Elke maand proberen we twee of drie keer een inseminatie te doen. En dan maar wachen. Het brengt veel onzekerheid met zich mee. Ik bedoel je doet een ovulatietest, maar hoe weet je eigenlij of die wel echt klopt? Ook weten we niet of de zwemmers van onze donor wel goed zijn. We hebben gezegd of hij naar de huisarts wou gaan voor een verwijsbrief om deze te laten testen. Maar hij zei je bent nog jong dus probeer maar eerst nog een tijd. Dus misschien doen we wel pogingen voor niks. Voor ons is het klussen niet echt een leuke aangelegenheid dus haha.

En nu dat die dag weer zo dichtbij komt. Komen die duivels of niet? Die spanning steeds zoeken naar signalen die zouden kunnen bevestigen dat er een kleine op komst is. En iedere maand je partner weer moeten vertellen dat het niet gelukt is en we weer moeten plannen en regelen voor een nieuwe poging. Ik hoop echt dat het niet allemaal tevergeefs is.

Weet iemand misschien hoe je het zaad kan laten testen? Ik heb wel eens gelezen over thuistesters maar vraag me af of dat werkt. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Thank you,
Kim

Hey Kim!

Ik heb geen ervaring met thuistests, maar heb deze idd wel eens voorbij zien komen in een jacht op ovulatietesten.

Als je huisarts nog geen test uit wil voeren, misschien dat je eens rechtstreeks naar de gynaecologie kunt bellen? Ik weet wel dat ze niet altijd een verwijzing van de huisarts nodig hebben.
Als je dat een te grote stap vindt, misschien een second opinion bij een andere huisarts?

Wel vreemd eigenlijk dat je huisarts niet mee werkt. Bij jullie ligt het toch een beetje anders dan om de dag klussen voor een zo optimaal mogelijk resultaat.

Succes!

Liefs Daisy

Twee vriendinnen van mij hebben het via het zhuis laten lopen. Maar zij hebben een anonieme donor, dus dat ligt wat anders. Ik hoor wel vaker dat als je net begint de h'arts idd zegt om het maar even te proberen. Was bij mij ook zo. En als je het ook naleest op Internet is het heel normaal als het het eerste half jaar niet lukt, dus misschien daarom deze reactie? Geduld geduld geduld, dat is iets wat iedereen hier op het forum enorm moet hebben :-( maar houd het wel in de gaten!!! Ikzelf had geen eisprong en heb snel aan de bel getrokken (ik ben ook al wat ouder en heb het ook wel een beetje aangedikt hoor hahaha) en toen werd ik direct doorverwezen naar het zhuis. Als je al bekend bent bij een gyn zeker even bellen. Dat geeft duidelijkheid en daarmee RUST, zo belangrijk nu. Succes ermee en tot schrijfs op het forum.

Liefs van Mar

Hoi

Welkom bij dit forum, ik hoop dat jullie snel zwanger mogen raken!
Ik heb wel een tip! Je moet de positieve ovulatietest voor zijn. Dus voordat die test posiief aangeeft moeten er zaadcellen klaarliggen. Zo vertelde mijn gyn dat met de mededeling dat het daarom vaak wat langer duurt, mensen gaan pas vrijen na een positieve ovutest. Met een mindere kans op zwangerschap.

Ik begrijp dat dit best omslachtig is allemaal. Ik ken ook een lesbisch stel in mijn omgeving die dat ook zo hebben gedaan. Inderdaad, een paar keer per week inbrengen en weer wachten....nou wat dat betreft zit je hier op de goede plek, we moeten allemaal wachten, wachten, wachten en nog eens wachten-:) En daar hebben we allemaal een hekel aan!

Heel veel succes met het vervullen van jullie wens!

Geen idee of die testen goed zijn. Heb je al eens verder gegoogled? Misschien weten ze er meer over op andere forums?

Ik heb er echt geen ervaring mee. Is bij ons gelukkig ook niet nodig geweest.

Hoelang zijn jullie bezig dan? Er staat namelijk op alle sites als de vrouw niet geniet van de seks waarbij het sperma normaal vrijkomt de zuurtegraad ook anders kan zijn dan wanneer je wel klaarkomt.....

Snap dat het een heel gedoe is voor jullie en niet echt romantisch. Maar maak er dan iets romantisch van. Ga eerst lekker sexen, en als jullie klaar zijn erna het sperma insemineren.

Succes en ik hoop dat jullie snel zwnger zijn!

hoi,

welkom en succes!

het sperma moet wel warm over gebracht worden, hij houdt het potje bv in zijn broekzak.
en direct gebruikt worden,dus niet de volgende dag gebruiken.

het zal iid handig zijn als je rond je ovulatie , een paar dagen zijn sperma wil delen.

wil hij ook de vader rol op zich nemen,of puur alleen de donor?

als je met de gyn een afspraak maak, dan kunnen zij ook zien wanneer de eisprong is, waardoor het makkelijker word voor jullie.(en de donor)

succes en hopen dat jullie snel mammie worden :)

Hallo allemaal,

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Wat betreft de inseminatie doen we alles wel zoals hierboven beschreven, inclusief orgasme ;).. De donor wil ook echt alleen donor zijn. Hij is wel al wat ouder dat draagt bij over de zorgen of het zaad al goed is. We hebben nu net onze derde poging gehad en vandaag is de NOD. Hoop echt dat het gelukt is maar heb nog geen verschijnselen. Maar dat had ik bij mijn eerste kindje ook niet. Maar dit is het eerste kindje van mij en haar samen. Wachten is het maar weer.

Jullie ook allemaal succes met het vervullen van jullie kinderwens.

Liefs,

Kim

Terug
Bovenaan