onzichtbaar!!!????

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Wie heeft dit ook? Ik ben nu zwanger van de derde en nu valt het me weer op. Zodra de buik goed zichtbaar is, lijken mensen op straat je niet eens meer te zien, je bent haast onzichtbaar voor ze.

Ze lopen je gewoon omver, ze denken zeker die bolle gaat wel opzij. Wat ik afgelopen vrijdag had, ik sta in de rij voor de kassa bij de DA en er komt zo een bejaarde man voor me staan. Ik dacht ik wacht even af wat hij doet en toen de cassiere vroeg wie ze kon helpen reageerde ik. Ik werd totaal door haar genegeerd en die oude man ging gewoon voor!! Ik heb nog geroepen dat ik het niet gepast vond om voor te dringen, niemand die reageert. Ik was echt kwaad!! Even daarvoor ben ik namelijk in de supermarkt zo'n beetje omver gereden terwijl ik even stil stond met mijn twee kinderen. Toen ik daarop reageerde, kreeg ik nogal wat gemopper terug.

Ik kan me hier zo kwaad om maken, wie herkent en wat doe je dan?

Groetjes Paula
27 weken

ja zeer herkenbaar...maar was gewoon zwanger van mijn eerste, ik mis het nodige "respect" als je zwanger bent mensen zien dat je moeilijk staat (ik was echt huge!!!) en kon amper staan of lopen aan het eind en ze gaan geeneens opzij, ik bitche dan altijd tegen hun; denk je dat ik die buik kan inhouden ofzo?? als ze dan niet opzij gingen, ik merk trouwens hetzelfde met kinderwagens hoor gaan ze ook niet voor opzij..

Heel trots loop je met je kindje NIEMAND die ff komt kijken naar je kind tegenwoordig! Terwijl ik pas met een pup liep en daar kwam iedereen naar kijken en aaien! ik stond echt paf!! een kind lijkt me iets belangrijker als een pup.

MAAR GOED de moeders hebben het er wel zelf naar gemaakt want als ik ook maar aardig probeer te doen of effe naar een kindje kijk , krijg je een mega boze blik (ik denk dat mensen gewoon niet meer durven ofzo vanwege de eerdere kenau's die ze zijn tegengekomen)

Ik vind het wel vervelend dat mensen het niet meer speciaal genoeg vinden ofzo, moet je eens in amerika zwanger rondlopen dan ben je een halve god daar hier ishet allemaal maar doodnormaal/./

Ik vind het wel meevallen hoor, al ben ik wel een beetje boos geworden van de week toen er NIEMAND! voor me opstond in een overvolle tram. Heb toen hardop gevraagd wie er plaats voor me wilde maken en dat was; jawel, een oudere toerist ...

Maar verder vinden de meeste mensen het toch wel bijzonder hoor. Krijg ook van wildvreemde mensen complimentjes over mijn buik en dat is toch heel lief bedoeld.

Liefs Leine

Hier soortgelijke ervaringen. Toen ik van m'n eerst hoogzwanger was (laatste week voor m'n verlof) was het weer eens superdruk in de trein en heb ik 3 kwartier met m'n bolle buik in het gangpad moeten staan!!!! Ik was te overrompeld om iets gevats te zeggen of om gewoon te vragen of er iemand op wilde staan voor me. Kon het gewoon niet geloven!!??! Het besloten dat ik deze keer een stuk meer voor mezelf ga opkomen :)
groetjes,
Kipling

Meiden,

ik weet niet of dit nou zo specifiek te maken heeft met je zwangerschap hoor... Ik herken het nogal, maar kom het al tijden tegen, dat niemand meer voor een ander opstaat, voor een ander aan de kant gaat, enz.
Ik sjouw zelf nogal wat met de vouwfiets trein in en trein uit en die moet ik soms best grof tussen mensen door duwen, om uberhaupt de trein in of uit te komen. En als ik door de stationshal loop, moet ik nogal wat ontwijkmanoeuvres uitvoeren om met fiets en al overeind te blijven: mensen lopen namelijk pal langs je heen, zonder te kijken. Behalve als m'n vouwfiets ze dan raakt, dan zijn ze ineens verontwaardigd...
Roltrappen op en af zelfde probleem: geen mens die aan de kant gaat en rekening houdt met het feit dat je met zo'n ding erbij gewoon iets meer ruimte inneemt...
Ben idd wel benieuwd hoe dat straks is als ik hoogzwanger ben. Zal waarschijnlijk zelf assertief moeten zijn en vragen of mensen voor me opstaan, want een half uur staan trek ik nu al nauwelijks... :)

OK, om toch niet helemaal negatief te zijn: er zijn echt nog wel mensen die wel aan de kant gaan, dat zijn dan weer de zonnestraaltjes op je dag, als iemand even ruimte voor je maakt, :)

Hallo,

Het gaat mij niet eens om het feit dat er niemand meer voor je opstaat (dat was ik wel gewend, omdat ik tijdens mijn eerste twee zwangerschappen met het ov naar mijn werk in Amsterdam ging), maar dat mensen ineens doen alsof je er helemaal niet staat. Net als die man die gewoon voor mijn neus in de rij ging staan en als ik er dan wat van zeg tegen hem en tegen de cassiere dat er gedaan wordt alsof ze niets horen. Mensen die denken dat ze dwars door je heen kunnen lopen, dat soort dingen. Ook al loop ik met een dikke buik, een kinderwagen (die ik overigens gewoon tegen ze aanrij als echt moet) en een kleuter. Dus je zou ons haast niet over het hoofd kunnen zien.

Het klinkt misschien een beetje raar, maar het lijkt wel of mensen het je niet gunnen of iets dergelijks, ik weet het niet....

Als ik niet zwanger ben, vallen dit soort dingen me in ieder geval niet op.

Nou ja, we overleven het wel en trek mijn mond open en dan maar afwachten of ze je "horen".

Groetjes Paula

Hoi,

Wat naar zeg,ik herken het wel een beetje,maar toen was ik zwanger van de eerste,zo n oude oma stond ook ooit eens voor me,en duwde me gewoon aan de kant,was toen hoogzwanger bijna 40 weken echt niet leuk,en dat mens had geen greintje respect,ik heb trouwens altijd respect voor oude mensen hoor dat niet,maar merk toch wel dat ze zich soms idd voordringen zeer vervelend vooral als je   hoogzwanger bent.

zucht zucht.

liefs, nice

Hoi moeder van Elin,

Erg vervelend idd, maar zou toch proberen er me niet zo aan te irriteren, want dan valt het je waarschijnlijk nog meer op en jezelf er druk om maken is natuurlijk niet goed voor je baby . Het is tegenwoordig zoiezo zo dat mensen minder rekening met elkaar houden, denken meer aan zichzelf en hebben allemaal meer haast dan een ander haha
Maar zou proberen om zelfverzekerheid uit te stralen, dat werkt beter dan irritatie dat werkt namelijk echt averechts.
Ik zou niet de kinderwagen in de strijd gooien, heb zelf het idee dat mensen met kinderwagen vaak denken dat ze alles kunnen  maken, heb er regelmatig een tegen mijn enkels aan gehad, ja hallo ik loop hier ook gewoon!!! Heb altijd gezegd dat ik dat ook zou gaan doen gewoon uit wraak haha, maar daar schiet je niets mee op verspilde energie!!!! Dus de irritatie is misschien wederzijds snap je?
Geniet lekker van je zwangerschap en van je kindjes

liefs Daantje

Terug
Bovenaan