onzichtbare menstruatie

A

Anoniem

Guest
Hoi Dames,

Ik ben benieuwd of iemand hier al gehoord heeft van een onzichtbare menstruatie? Dat wil zeggen dat je geen ongi krijgt maar ook niet zwanger bent.

Ik heb het al 2x gehad in pakweg 10 rondes (1x voor ik mijn dochtertje kreeg, 1x nu we proberen voor de 2e). Volgens mijn gyn is het geen probleem, maar het is wel vervelend als je zwanger wil worden. Behalve de valse hoop kun je ook geen nieuwe cyclus berekenen.

Enfin, ik heb er nog nooit bij iemand anders van gehoord dus vroeg me af of ik de enige ben die dit heeft.

groetjes!

Onzichtbare menstruatie???? Ik vraag mij af wat het precies is......... Ik heb steeds een hele lange cyclus terwijl ik vorige keer dacht toch echt na 14dagen een eisprong te hebben ( heel veel slijm). Maar werd pas na 70 dagen ongi dus zou best kunnen dat ik er 1 overgeslagen heb........

Groetjes

Ik denk dat dat bij mij ook het geval is geweest. Mijn eerste dag van mijn laatste ongi was 26 sept! Dat betekent dat ik nu bijna 3 weken overtijd ben! Waar het niet dat ik in de 2de week overtijd (vorige week dus) heel duidelijk een eisprong gehad heb. Als ik 24 okt ongi was geworden (gewoon weer na 28 dagen) dan was vorige week ook mijn vruchtbare week. Alleen ben ik tussendoor niet ongi geworden maar was ik wel 5 negatieve testen verder... Dus het zou allemaal wel kunnen kloppen!

Vreemd he ons vrouwen lichaam!!

Hai meid,

Ik heb erg nog nooit van gehoord maar als je gyn zegt dat het geen probleem is?? Lijkt me wel heel vervelend als je dan indd je cyclus niet kunt berekenen. Je hebt wel gewoon je ei toch?

Sterkte! Dikke knuff Lynn.

ik zit nu ook een half jaar in de MM en heb nog nooit van onzichtbare menstruatie gehoord??

Ik was dit jaar een half jaar overtijd....

Hopelijk gaat het snel beter en mag je zwanger zijn van jullie 2e kindje!

Liefs

Als je geen ongie krijgt sla je dus gewoon een ronde over, dat heeft iedere vrouw wel eens. Volgens mij heb je dan een hele late eisprong, kortom een langere cyclus dus.

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties!
Nou ben blij dat ik niet de enige ben.

Het zit zo, toen ik de pil nog slikte werd ik in de tussenweek alsmaar korter ongesteld (van aanvankelijk 4 dagen, naar amper een halve dag).

Ik had het erover met de gyn (hier in België kun je daar direct heen) en die vertelde dat het bloeden bij sommige vrouwen zelfs helemaal stopt maar dat je toch eisprong hebt.

Bij het stoppen met de pil gebeurde dat bij mij in ronde 5 (ronde erna was het raak dus er moet een eisprong zijn geweest). En nu we proberen voor kindje 2 is het me gebeurd in ronde 2. Nu (ronde 3) ben ik weer 3 dagen overtijd maar ik ga maandag testen.

Zoals gezegd het is geen drama, want vorige keer ben ik er dus gewoon zwanger mee geworden, maar het is erg lastig rekenen en jammer genoeg erg hoopgevend.

In elk geval bedankt voor jullie reacties en veel succes voor iedereen! xxx

Terug
Bovenaan