Oog voor detail

A

Anoniem

Guest
Ik zie bij Lydia steeds vaker een fenomeen dat me verbaast. Ben benieuwd of jullie dreumesen dat ook hebben... ze kan opeens heel goed onderdelen herkennen en benoemen. Voorbeelden:
Zitten achter   de pc foto's te kijken, ziet een foto vd vakantie waarop de voeten van Fifi onder een deken uitpiepen. Direct: FIFI!
Ziet de foto dat ze op haar knuffelaap ligt,  ziet echt alleen een heel klein stukje voet, mnaar herkent het direct.
Kijkt van onderop naar de zijkant van een Bumba-tandenborstel en wordt ook direct wild. Vanaf die positie zie je zelfs geen glimp van Bumba.
Ze heeft wekenlang met de Pipapanda over makaken (soort aap) rondgesjouwd en letterlijk stukgelezen. Ligt er nog een half verscheurd blad met de achterkant van een getekende aap, je ziet dus alleen een groot vlak met getekende vacht: direct AAP!
Ze had (alweer) een kleurwedstrijd gewonnen, en kreeg een zwarte beetje vormeloze beer bij het schoenzetten in de Super. Ligt onder haar bed, waar het best donker was, en ze ziet alleen de achterkant, dus in feite een zwart vlak, en herkent hem diorect, terwijl ze meer zwarte knuffels in die grootte heeft die geen beer zijn...

Verder is het erg genieten van alles wat ze meemaakt: zodra we naar buiten gaan rent ze de straat over om keihard miaa! te roepen tegen de kat vd overburen. Iedereen met ene baard is een aap, dus ook opa, Daniel in de leeuwenkuil en een engel. Kent steeds meer woordjes. Nou ja zeg, al mijn bjjzondere tekens zitten opeens   omgekeerd, dan maar ff zonder dubbele punt, haakjes en vraagteken, sorry voor het moeilijke lezen.
papa, mama, opa, oma, iets van lia wat lydia moet voorstellen, wa is hond, miaa is poes, waa is tijger of leeuw, baby, bal, bah, appel, aap/apen, poep, pop, boek, koek, sis is vis, paa is paard, beer, boeba is bumba, dsjidsji is fifi.

Echt mooi om te zien hoe zo ´n klein meiske de wereld ontdekt. Ze was 1x op het kdv geweest om kennis te maken, en mocht zaterdag bij de intocht van sinbt )in een speedboot op aanhanger' komen, en was direct blij toen ze daar aankwam en erg verbaasd dat het speelgoedhuisje niet meer in de kamer stond...Het verbaast me echt steeds meer hoe snel ze dat soort dingen oppikt, ben echt benieuwd of dat bij jullie ook zo is.
Groetjes, Rianne en Lydia

o ja, en tegen kikker zegt ze heel soms kikker, maar meestal haar zelfverzonnen woord totoe, en dan met zo ´n lach dat je weet dat ze wel beter weet...
En de hele dag oke, oke uit zo ´n klein mondje klinkt ook heel erg eigenwijs...

Knappe meid hoor! Wat kent ze ook al veel woorden. Ze leren echt snel die kleintjes.
Groetjes Laura

Terug
Bovenaan