oogcontact tijdens voeden

Hallo allen,

Ik heb een leuke site gevonden waat de ontwikkeling per aantal weken beschreven staat van de beeb. Leuk leuk!

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/kinderen/24392-ontwikkeling-van-de-baby-in-het-eerste-jaar.html

Nu staat er bij sociaal gedrag week 8-12: maak oogcontact tijdens het voeden. Nou ik weet het niet, maar mijn mevrouw houd als ze het eenmaal door heeft, op met drinken om mij vol verbazing en af en toe een lachje aan te kijken, maar dat lijkt me nou ook niet de bedoeling. Ik praat juist niet tegen haar zodat ze zich volledig op mijn borst richt, maar dat deed ik intuitief. Wat doen jullie met de voeding? en wat is jullie ervaring?

Ik merk bij tim precies hetzelfde. Ik zeg ook niks tijdens het voeden al is dat soms wel moeilijk want dan kijkt hij een keer omhoog en zoekt hij je op, dan tovert hij ineens een grote lach op zn gezicht met de tepel nog in zn mond. Zodra ik terug lach, laat hij los en begint hij te babbelen, Voeden (fles of borst) wordt dus bijna altijd boven gedaan omdat hij beneden sowiezo te snel afgeleid is en dus niet meer drinkt. En het liefst in alle stilte.

Rosalie kijkt meestal lekker langs me naar het patroontje van de kussens haha! Maar zo af en toe vindt ze me aankijken ook wel leuk. Niks leidt haar af van eten, kind van d'r moeder ;)!

Sinne kijkt wel veel naar me tijdens het voeden maar ik praat dan maar niet tegen haar zodat ze wel blijft drinken. Wel gaat ze sinds kort snel met haar handjes aan mijn kleding zitten friemelen en laat dan dus ook los...

Ik voedt 3x per dag borst en 3x fles.Bij BV ga ik altijd lekker in bed liggen(als we thuis zijn...) en Aaron kijkt me gezellig aan en geniet, maar drinkt prima.Bij de fles ligt ie meestal zo dat ie me niet kan zien maar thuis is hij niet snel afgeleid.Buitenshuis wel, dan voedt ik t liefst in de auto, voor Aaron ook een beetje 'thuis' kennelijk.

Terug
Bovenaan