oogje

mijn dochter heeft sinds een paar dagen een rood ooglid. ik maak het een paar x per dag schoon met gekookt water, maar het is eigenlijk niet vies. het is alleen rood en een beetje gezwollen. ze wrijft er ook steeds in dus ik heb het idee dat het jeukt. het voelt op het ooglid een beetje hard aan, net of er een bobbeltje onder zit.
ik twijfel of ik naar de ha moet.

herkent iemand dit?
 
Ja, ik herken het niet van m'n eigen dochtertje, maar van mijn kleine broertje. Toen hij bij mijn weten niet ouder dan een paar weken was kreeg hij ook zo een plekje met een bobbeltje. Daar is toen nooit verder aandacht aan besteed. Resultaat is dat het bobbeltje er nog steeds zit en inmiddels is hij 18 jaar!!! Geen idee of het hetzelfde is en ook niet of het behandeld had kunnen worden. Als ik jou was zou ik inderdaad even de HA bellen. Je kan het beter maar zeker weten wat het is en of het overgaat.
 
Mijn zoontje heeft ook wel eens een rood ooglid gehad. Ik maakte mij geen zorgen maar de huisarts heeft wel een monster genomen met een wattenstaafje. Bleek dus ook niks aan de had te zijn maar het is wel prettig te weten dat het niks is. Het is ook vanzelf overgegaan na ongeveer een week met een watje en afgekoeld, gekookt water. Dus als je twijfelt toch naar de huisarts
 
Terug
Bovenaan