oogjes-scheelkijken?

hoi ik was gistere bij het cb en het viel haar op dat hij soms scheel kijkt
ja soms doet hij dat maar is het normaal en hoelang kan dat duren nou ze zei het moet wel minder worden maar ja ik lig niet de hele dag tekijken of hij scheel kijkt dus ja heb geen idee of het meer of minder word hij ziet verder alles goed en pakt zn speelgoed geweoon in een keer dus weet iemand hoe lang dat duurt of is het toeval dat hij het daar deet
hij is nu 8 maanden en verder is alles goed
alvast bedankt
nicole en quinten
 
hoi

ik heb hier ook al een keer een discussie neer gezet van een lui oogje
het was mij zelf op gevallen dat soms zijn rechter oog zo ver naar binnen staat dat het bijna in het andere oog wil gaan. ik ber er voor naar de dokter geweest in ik moet met 9 maanden terug komen ze zijn nu 5,5 maanden maar ik heb niet hte idee dat het minder word juist erger.
ik moet zelf 12-9 weer naar het cb en dan hoor ik het wel.
ik heb zelf vanaf mij 2,5 jaar met plijsters gelopen dus het is wel erfelijk.
misschien gaat het wel over en ik zit ook niet de hele dag naar alan zijn oogje te kijken.
het is voornamelijk als hij moe is draait het oogje weg.
maar het schijnt normaal te zijn bij baby's zo'n vorm van scheel zien en talitha heeft het op mij discussie ook uitgelegt. ik weet niet waar het nu staat maar misschien kun je het een keer lezen.

groetjes kristel 2lingmama
 
Hoi Nicole,
Onze dochter is nu ruim 10 maanden en mij was het ook opgevallen dat ze soms scheel keek. Op het consultatiebureau vonden ze dat niet, maar op foto's kon je ook duidelijk zien dat haar rechter oogje wat meer naar binnen stond. Ik zelf heb dit vroeger ook gehad en bij mij hebben ze er nooit iets aangedaan en nu staat mijn rechteroog bijna constant naar buiten. De laatste keer heb ik gezegd dat ik een verwijsbrief voor de huisarts wilde omdat ik perse wilde dat er naar gekeken zou worden door een oogarts. De huisarts hoefde haar niet eens te zien en kreeg een verwijsbrief voor de ortoptiste (kinderoogarts). Op dit moment ontwikkelt ze geen lui oog, ze kijkt met allebei haar oogje naar een punt. Wat bij ons het geval is: onze dochter heeft een brede neusbrug waardoor het lijkt of ze scheel kijkt of een lui oog heeft. Ik moet wel voorlopig met haar onder controle blijven omdat ik het zelf ook heb. Volg je eigen gevoel en intuitie. Als jij denkt dat er iets niet goed is moet je daar gewoon achteraan gegaan. Je kan beter voor niets een keer gaan dan wanneer achteraf blijkt dat er toch iets was.
Veel succes!!!
Groetjes Daantje mmv Michelle
 
Terug
Bovenaan