oogjes

Hoi allemaal
Mijn zoontje is 10 weken oud en heeft al vanaf zijn geboorte vieze oogjes. Het blijkt dat hij verstopte traanbuisjes heeft en daar is dus behalve druppeltjes niets aan te doen tot hij een maand of 6 is. Ik ben benieuwd hoe groot de kans is dat dit voor die tijd vanzelf over gaat. Heeft iemand hier ervaring mee. Ook nog even een andere vraag. Heeft iemand ervaring met de mini-pil?? Hoe lang moet je die innemen voordat het allemaal weer redelijk veilig is??
Alvast bedankt..groetjes patries
 
Ik weet niet wie jou heeft voorgelicht, maar het is zo dat er tot de leeftijd van een jaar niets aan vieze oogjes wordt gedaan. Zelf kun je de ogen met een watje met afgekookt water schoonmaken of met moedermelk van buiten naar binnen. Als het echt erg ontstoken is kun je bij de huisarts een middeltje halen. Is je kind er met een jaar nog niet overheen (vaak gaat het traanbuisje voor die tijd vanzelf open) dan kun je het door laten prikken in het ziekenhuis.
 
Hoi, ik heb juist te horen gekregen dat je bij het traanbuisje moet masseren, ik heb dat ook gedaan en het ging gelijk een stuk beter en nu heeft mijn zoontje er helemaal geen last meer van dus wie weet altijd het uitproberen waard!
 
Hoi,

Wij hebben daar ook last van gehad en hebben het met gekookt water en het masseren van het traanbuisje kunnen verhelpen.

Tip: Wij gingen met onze zoon onder de douche staan en dan komt alles lekker los en dus ook de oogjes werden daar lekker schoon van.

Groetjes Aster.
 
laura, nou ik weet niet wie jou heeft voor gelicht maar er word dus wel degelijk na een half jaar ingegrepen. mijn dochtertje moet over 2 maanden (is dan dus 6mnd) waarschijnlijk naar het ziekenhuis om onder narcose die buisjes open te zetten. tenzij het eerder weg is natuurlijk. dit is bepaald door de oogarts uit het ziekenhuis en mijn eigen huisarts en die weten echt wel waar ze het over hebben!
 
Terug
Bovenaan