oogjesluiers?

Hoi,

Ik heb afgelopen vrijdag de kraamzorg op bezoek gehad. Erg leuk gesprek.
Ik heb een lijst gekregen, een uitzetlijst. Veel hebben we al in huis, alleen ik vraag me af waarvoor gebruik je oogjesluiers ?

Ik ben er ondertussen al wel achter dat het niets met oogjes te maken heeft :)
Maar dat dat de struktuur van het stofje is... maar waarvoor moet ik deze aanschaffen?

Liefss...
Nens
31wkn + 4 dgn

Hoi Nens,
Ik ben inmiddels de trotse moeder van 2 prachtige kinderen (20 mnd en 1 mnd), maar ik weet niet wat oogjesluiers zijn. Ik heb 2 soorten luiers (behalve de pampers). Ik heb hydrofielluiers. Dat zijn dunnen katoenen luiers die je gebruikt als handdoek en als "kussensloopje" in het bed. Verder heb ik moltonluiers. Die nemen nog meer vocht op dan de hydrofielluiers. Ik leg altijd een moltonluier op het aankleedkussen als ik een van de kinderen in bad doe. Als ze er dan uitkomen, vangt de moltonluier heel veel vocht op. Volgens mijn kraamverzorgster zijn er in veel gezinnen geen moltonluiers, maar hydrofielluiers moet je echt wel hebben. Die zijn namelijk heerlijk dun, daar kun je zo'n kleintje echt goed mee afdrogen.
Ik hoop dat je er nog achter komt waar oogjesluiers voor dienen (en wat het zijn). Ik ben ook heel benieuwd, dus ik zal dit onderwerp blijven volgen (hihi).
Patricia, mama van Max (09-05-05) en Liv (14-12-06)

Hi :)

Ik heb het e.e.a ook nagevraagd op m'n werk, bij andere moeders..
Die kennen het ook niet.

Maar ik heb ze wel zien liggen bij de Hema, en ze zullen wel niet voor niets op mijn uitzetlijst staan :)

Op internet heb ik een beetje gezocht in andere forums e.d. maar daar word ik ook niet veel wijzer. Volgens mij nemen ze meer vocht op dan hydrofiele luiers.

Toch hoop ik nog op een reactie van iemand die het wel kent, die er ervaring mee heeft.

Liefss..

Hoi hoi,

Ik heb ze ook al een aantal keren op uitzetlijstjes voorbij zien komen ,maar dan alleen bij het rijtje als je geen wegwerpluiers wilt gaan gebruiken,geloof ik.
Ik zal is kijken maar kan het nu niet zo snel vinden.

groetjes Merel

hoi hoi,

Ik heb even gegoogled en weet het nu zeker,je hebt ze allleen nodig als je katoenen luiers wilt gaan gebruiken i.p.v. wegwerp,en ze worden ookwel pike luiers genoemd.

ik hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes Merel

hi,

oogjesluiers zijn luiers gemaakt van Pique weefsel. het is dicht geweven en worden gebruikt als je je kind in katoenen luiers groot brengt. ze zijn ook super handig als je kindje veel spuugt (want groter dan een spuuglapje) op het aankleedkussen, een doek om je kind op te leggen als je zijn luier verschoont in openbare toiletruimte. etc. een hdrofiel neemt sneller water op, een oogjesluier staat het minder snel af.

je kunt heel gelukkig worden met je kind zonder oogjesluier hoor...

Miep

Ik heb er een stapel gekregen van een nicht waarvan de kinderen uit de luiers waren. Ik heb ze gebruikt als alles-dingen doeken en vooral als lekker grote slabben op het moment dat mijn zoontje begon met zelf liga's te eten.

Maar ze zijn eigenlijk bedoeld voor als je je kind katoenen luiers geeft. Maar dat heb ik dus niet gedaan.

Evenals de navelbandjes: niet apart aanschaffen, maar als je ze eenmaal hebt, dan vind je er wel een bestemming voor. Al was het maar als poetslap.

greet

Terug
Bovenaan