Oogontsteking

<p>Vanochtend schrok ik me rot. Ik maakte mijn zoontje (bijna 9mdn) wakker en zijn oog zat helemaal dicht en ging niet open. Ik natuurlijk helemaal in paniek. Mijn man heeft toen een washandje gepakt en zijn oogje schoongemaakt, de wimpers bleken aan elkaar vastgeplakt te zitten door viezigheid uit zijn oogje. daarna deed hij zijn oogje open, maar die was duidelijk ontstoken (pus, dik en gaat niet helemaal open). Ik heb de huisarts al gebeld, maar die geven aan dat ik het minimaal 4 dagen moet aankijken en vooral goed moet schoonmaken met met water en babyshampoo. Hebben meerdere hier ervaring mee en wellicht nog tips hoe je dit het beste kan doen (washandje/staafje?)?</p>

jaaaa dit hebben wij pas ook gehad... heel sneu, schoonhouden met een watje en afgekoeld gekookt water.. dat ontsmet.

succes het gaat weer over! maar wel heel sneu, ons zoontje was hierna enorm verkouden

Gewoon schoonmaken met een watje en uitgekookt water. Verder kun je er niks mee. Gaat vanzelf weer over. Ik werk op een kinderdagverblijf, dit komt echt vaak voor. Kan geen kwaad. T ziet er een beetje vervelend uit maar ze zijn er niet ziek van ofzo. Jezelf er vooral niet te druk om maken ;) 

Wat 'fijn' om te lezen dat dit vaker voorkomt. Ik schrok echt heel erg vanochtend. Maar jullie zeggen met een watje, bedoel jullie dan een wattenstaafje? En hoe gebruik je dat dan? moet je dat op het (onder)ooglid doen?
Thnx ook voor de tip van het eierdopje! Die ga ik zeker toepassen.

Ik zou een steriel gaasje doen. Kan je kopen bij Etos, kruidvat, etc. Watjes kunnen pluizen (en zijn niet steriel) en je wil niet dat dat achterblijft in het oogje.
Ik wreef gewoon zachtjes over het dichte oogje van mijn dochter. Als het in de onderwimpers zat, ging ik daar heel voorzichtig langs.
Succes!

Als je nog borstvoeding geeft of iemand kent die borstvoeding heeft kun je dat een paar dagen in zijn oog  druppelen. Werkt heel goed. Borstvoeding hoeft niet van jezelf te zijn. Ik heb dat ook bij mij  zoontje gedaan. Was binnen een dag al een stuk beter!

Met een watje of gaasje wel van buiten naar binnen.
Geef je borstvoeding? Want druppelen met borstvoeding werkt als een trein. Wel een beetje lastig mikken, maar topspul.

Terug
Bovenaan