oogontsteking

Hoi.
Mijn zoontje is al 2 weken verkouden. Enorm hoesten, constante loopneus n sinds vorige week ontstoken oogjes. Hij krijgt druppels voor de hoest en antibioticazalf voor zijn oogjes. Zijn oogjes zijn wat opgeknapt maar blijven prut afgeven. Verder blijft de verkoudheid. ben ik een enorme zeur als ik naar de huisarts ga? Ik weet dat een verkoudheid niet erg is, maar dit wordt zielig. bij elke tissue die ik pak, raakt mijn zoon al in paniek.
 
Hoi Ingrid,

Doe je zijn oogjes al met lauw gekookt water af? Meerdere keren op een dag. Van buiten naar binnen.
Als je dit een paar dagen flink doet zal het misschien snel over gaan.

Ik ben ook naar de huisarts geweest toen mijn dochtertje heel lang verkouden bleef. Ze heeft toen een kuurtje gekregen en het was daarna over!! Dus ik zou gewoon gaan!

Groetjes Laura
 
Als de oogjes dichtgeplakt raken, doordat het aankoekt, kun je wat Daro (soort witte vaseline voor baby's) bij de oogjes smeren. Dan koekt het niet aan. Kun je ook bij de neus doen. Het huidje heeft toch wel wat te verduren en zo verzorg je ook het droge.
Een neusspray met zout werkt ook goed (ook bij de drogist te halen). Als je het voor de eerste voeding doet, heb je wel kans dat het slijm dat los is gekomen weer naar buiten komt met de zojuist gegeten voeding. Maar dan is je kindje het ook wel meteen kwijt.
 
dank jullie wel voor jullie reactie. ik heb het nog even aangekeken en het lijkt vandaag al weer wat minder. Zijn oogjes zijn vrij schoon en de hoest is ook al wat minder. Ben dus niet naar de dokter geweest. Mijn zoontje lijkt weer op te knappen.
 
Terug
Bovenaan