ooievaarsbeet

Ons dochtertje is geboren met rode vlekken in haar nek, op haar hoofdje, op haar voorhoofd, boven haar oogleden en op en onder haar neusje. Er is mij verteld dat dit ooievaarsbeet is en meestal binnen een jaar vanzelf verdwijnt. Wie kan mij meer over deze vlekken vertellen, of ze inderdaad binnen een jaar verdwijnen of langer zichtbaar blijven. Indy is momenteel 7weken oud en vooral als ze huilt of bijv. gaapt worden de vlekken erg goed en vurig zichtbaar.
 
Mijn dochter is 20 maanden oud en heeft ook een ooievaarsbeet. Het is nog niet helemaal weg bij haar, maar het valt ook niet meer echt op. Als ze huilt wordt het ook weer meer zichtbaar. Volgens mij blijf je het de rest van je leven zien als je je bijvoorbeeld huilt.
 
Het zijn haarvaatjes(erg dunne bloedvaatjes) die heel dicht onder het oppervlak van de huid liggen. Het trekt steeds verder weg, maar uiteraard is ieder kind uniek en duurt het bij de ene wat langer dan bij het ander. Doordat het kindje tijdens het huilen een iets verhoogde bloeddruk heeft zie je het op zo'n moment iets duidelijker.
Groetjes Jasmine
 
maak je geen zorgen,deze vlekjes worden zeker minder zichtbaar, mijn dochter, nu 9 had dit ook, en nu is het alleen nog iets zichtbaar als ze niet lekker is of huilt..
groeten petronella
 
Terug
Bovenaan