Ooievaarsbeet???

hallo,
Mijn dochtertje van 12 wkn oud heeft in haar nek een hele grote rode vlek. Volgens de kraamverzorgster toen die tijd, was het een ooievaarsbeet. Boven haar neus, tussen de ogen zit er ook een heel klein en licht van kleur. Omdat het een grote, en dieprode vlek is twijvel ik of het een ooievaarsbeet is. Dat is op zich niet erg maar nou is die vlek ook nog eens heel erg aan het vervellen. Echt grote vellen hangen eraan! Ik vertrouw de vlek niet zo en heb daarom mijn huisarts gebeld. Die zegt dat ik het gewoon goed in moet smeren met olie of vaseline. Aan haar shirtje die ik dan 's avonds uittrek zit dan allemaal gele pus. En in haar nek groeien lange plukken haar tussen de vellen door, dit ziet er heel naar uit.
Kent iemand dit en kan mij advies geven?!
Bedankt alvast!
 
Hoi Anoniem,

Is het geen aardbeienvlek?? Ik had er ook nog nooit van gehoord maar heb het nu 2 keer gezien in mijn omgeving..Het is een knalrode plek die wat bovenop de huid ligt en deze vlekken verdwijnen in het 1e jaar geloof ik en dan gaat dan inderdaad samen met vellen. Ik weet het niet zeker hoor maar wellicht kun je hier eea over opzoeken. Mijn dochter van 8 maanden had ook een grote oievaarsbeet tussen de wenkbrauwen maar die was niet diep rood van kleur en zie je nu alleen nog maar als ze hard heeft gehuild. Groetjes en succes
 
Mijn beide zoontjes hadden een ooievaarsbeet, inderdaad, heel donkerrood. Maar nu is de oudste 3 en de ander een jaar, bij geen van beide is het meer zichtbaar, alleen als ze erg boos zijn geweest of hebben gehuild.
 
Terug
Bovenaan