Ooievaarsbeet????



Hallo moeders,






Sinds  zeven weken ben ik de gelukkige mama van een  gezond jongetje... Hij is prachtig, maar zijn mooie koppie wordt ontsierd door een knoeperd van een vlek op zijn voorhoofdje...

Ik zeg het eerlijk: ik schrok me een hoedje toen ik de vlek  voor het eerst zag. Ook heeft hij er een op zijn oogje en een grote rode vlek in zijn nek. Ik tuur nu al weken naar die gemene vlekken  en pieker wat af, vooral over die op op zijn voorhoofdje met name door de omvang en de toch wat diepere kleur...  Nu zeggen cb artsen, verpleegkundige en de kinderarts die hem zag na de keizersnede, dat het waarschijnlijk allemaal zal wegtrekken, maar zeker is het niet. Toch ben ik er niet gerust op: de ene keer lijkt hij vuriger dan een andere keer.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn waarvan hun kindjes ook 'gebeten' zijn door een irritante ooievaar en  ja  ik weet niet eens of de vlek op zijn voorhoofdje wel een ooievaarsbeet is, want de kleur is wat dieper?   Wie heeft een kindje die hetzelfde heeft en hoe lang duurt het voordat het weg is getrokken of zijn sommige vlekken toch blijvertjes?  





 
Hoi,

Er zijn veel kinderen hoor met een ooievaarsbeet. Vaak zit ie op het voorhoofd met in een punt lopend tussen de wenkbrauen richting neus. En dan aan de achterkan van het hoofdje/nekje.

Je hebt ook nog een aardbeien vlek maar uit jou verhaal lijkt mij dat niet. Dat is vaak heel rood en ligt er op als een soort dikke rode moedervlek.

De ooievaarsbeet trekt langzaam weg. Meestal is hij tussen het eerste en tweede jaar helemaal weg. Hij word steeds lichter van kleur.

Je ziet duidelij dat wanneer hij zich druk maakt huilt of perst met poepen of straks als hij wat groter is een driftbui krijgt ;-) dat hij dan weer zichtbaar word.
Maar hij trekt echt weg.

groetjes
 
Hoi,

ik hoor eigenlijk op het ''zwanger worden'' forum maar ik zag je vraag staan.

Ik heb ook sinds mijn geboorte een ''ooiervaarsbeet op mijn linker arm en er is altijd tegen mijn ouders gezegd dat ie zou wegtrekken als ik in de puberteit kwam.

Ik ben nu 25 en je ziet hem nog heel licht.

ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen

Groetjes B
 
Mijn zoontje heeft op zijn bil een aardbeienvlek, wij vinden het natuurlijk heel schattig maar hij neemt 1/4 van zijn billetje in en hij kan volgens het c.b. wegtrekken maar ook blijven. Ik hoop ergens dat als hij beluit te blijven dat hij niet meegroeit en straks nog steeds 1/4 van zijn bil inneemt. Maar als het zo is dan is het zo. Kan me wel voorstellen dat je als moeder bij een vlekje in het gezicht denkt, zonder vlekje was mooier, maar ach als dat alles is om je zorgen over te maken....
 
hoi allemaal

mijn zoontjes (eeneiige 2ling) van bijna 4 maanden hebben allebij een ooievaars beet in de nek.en als ze boos of aan het huilen zijn wordt het roder en soms tegen het paarse aan.ze zeggen dat het weg trekt maar mijn zusje is nu 25 en heeft er nog steets een in de nek. maar meestal trekt het naar een jaar of 3 a 4 weg of eerder natuurlijk.
ik moet wel zeggen dat het nog heel klein is bij mijn zus en bijn de 2ling is het mega helemaal van uit de nek tot op het midden van het hoofdje +/- 4cm
we hopen maar dat het in de loop van de tijd bij kleurt

groetjes kristel
 
Hoi! Mijn dochtertje heeft ook een ooievaarsbeet tussen de wenkbrauwtjes en een beetje op de oogleden. Op haar achterhoofdje is het ook bezaait met vlekjes. Die op haar voorhoofd is niet zo groot en eigenlijk  ik vind het wel schattig staan. ´k Zou het bijna gek vinden als ´ie opeens weg zou zijn! Mij is ook verteld dat het rond het eerste jaar wegtrekt. Volgens mijn moeder heb ik het ook gehad, en bij mij is het verdwenen. Bij een buurjongetje van mij, inmiddels 20 jaar, verschijnt de vlek in zijn nek nog af en toe als hij zich drukt maakt.  Dus ja, blijkbaar verschilt het per persoon. Ik maak me er niet zo druk om. Mijn man vraagt wel regelmatig wanneer die vlek nou eens verdwijnt....Ach ja, mocht het niet wegtrekken, dan kan ze er altijd nog make up op smeren. Da ´s weer een voordeel van een meisje.

Groetjes,
Dani,mama van Joelle
 
Terug
Bovenaan