Ook al ingedaald?

Ha meiden,

Hoewel ik een van de laatsten ben die uitgerekend is (24 november) is het kindje al helemaal ingedaald. Volgens de vk bijzonder bij een tweede, die dalen vaak vlak voor of tijdens de bevalling pas is en het kan erop wijzen dat ik eerder ga bevallen. Op zich niet erg, want ze schatten hem/haar nu al op 10 pond, dus hoe langer het duurt hoe zwaarder de bevalling wordt. Ook heb ik al een hele tijd het gevoel dat dit kindje eerder komt (maar dat had ik bij de eerste ook en die kwam 11 dagen 'te laat').
Wel lastig is dat we over twee weken nog een dakkapel krijgen en de hele zolder dus nu een chaos is, maar dat kon niet eerder gepland...
En het is moeilijker met lopen, mijn bekken is wat minder 'vast',   dus ik waggel een beetje als een eend en moet als ik heb gezeten echt even een soort van opstarten voor ik lekker loop.

Spannend dus...
Meer moeders die laat uitgerekend zijn en al een ingedaald kindje hebben?

groeten,

Erica

Hoi Erica,

Je bent nu dus zo'n 35/36 weken zwanger toch?
Bij mijn 2e is hij met 35 weken vanuit stuit in kruinligging gedraaid en daalde toen ook direct in. Vond ik wel fijn, kon die niet meer terug . VK had ook gezegd dat het bij een 2e best wel tot tijdens de bevalling kon duren dat het kindje in zou dalen, maar gelukkig ook ruim op tijd.

Nu van de 3e zeiden ze hetzelfde weer: reken er op dat het kindje niet ingedaald is tot de bevalling... maar gister op controle en tadaaaa Junior is toch ingedaald en ligt vrijwel volledig vast met het koppie in mijn  bekken! Zagen ze idd niet vaak bij 3e zw.schappen, maar waarschijnlijk dwingt de maat van het kind ook wel de  boel naar beneden.... de ruimte is toch wel beperkt aan het worden.

Oh ja, de 2e was hier dus met 35 weken ingedaald en hij kwam met 40 weken precies.... (de oudste was met 31/32 weken al ingedaald en kwam met 39+6). Mij is alitjd vertelt dat het moment van indalen weinig tot niks zegt voor het moment van bevallen... dat het vooral wel erg praktisch is met brekende vliezen (je hoeft niet te gaan liggen) en je weet dat het kindje goed ligt voor de bevalling.

groetjes,
Marije (37+6 van nummer 3)

hoi!
die van mij is ook al ingedaald, was ie ook al een tijdje mee bezig. maar dit is de eerste, dus eigenlijk heb je er niet zoveel aan :)
dat opstarten na zitten begin ik ook een beetje te krijgen, gekke gewaarwording!
succes he!
groetjes
Sabine

Hallo,

Zelf ben ik ook een van de laatsten.28 nov moet ons 2e spruitje komen.
Sinds 2 dagen heb ik het idee dat de baby is ingedaald.Mijn rug en bekken doen zeer en ik waggel.En ik heb vooral zo'n irritante druk op m'n onderkantje.
Bij de laatste controle   zeiden ze al dat de baby aan het zakken was.Morgen hoor ik of het echt zo is,maar ik denk dat ik er niet langs zit.
De eerste werd met 38.4 weken geboren,dus ik hoop een beetje op weer een vroegertje.
Maar,zal je zien dat deze lekker blijft zitten.We zullen zien.Ik ga voor 20 nov.

Veel succes,

Groetjes Bien

Terug
Bovenaan