Ook al last van nestdrang?

Ik blijkbaar sinds vandaag! Normaal ben ik iemand die denkt 'wat mij niet in de weg ligt hoef ik ook niet op te ruimen'. En anders schuif ik het gewoon een beetje aan de kant.

Door mijn buik en bekkenpijn is het huishouden nogal achter geraakt en is het overal een zooitje. Normaal gesproken heb ik daar dus geen last van, maar nu begint het me te irriteren en krijg ik het gevoel dat ik het maar moet gaan opruimen.

Mijn man is hier erg blij mee, want hij is wel een 'opgeruimd type'.

Meer vrouwen die alles al aan de kant aan het maken zijn?

Groetjes, Marisa

Hallo marisa,

Hier nog zo eentje.
Ik ruim bijna nooit wat op en mijn man is heel netjes en opgeruimt.
Alleen in plaatst van alles opruimen heb ik nu zo'n tik om alles te doen voor de bevalling. Ik klus graag, maar heb veel laten liggen. Nu heb ik een lijstje met klusjes die ik af wil hebben voor de baby komt.

Maar dat is geen echte nesteldrang, lijkt mij.
Al ben ik het wel zat. Sinds gisteren een dipje. Heb er genoeg van, vindt het zwanger zijn helemaal niet meer leuk.
En ik ben pas 33 weken.

Maar jij in ider geval veel succes met je opruim en poets woede. En als het bij jou schoon en opgeruimt is, kan je bij mij verder gaan.

Groetjes Jeanine

Heb eigenlijk altijd die drang maar nu is het nog erger dan normaal. Ineens moeten de luxaflex schoon, ramen gezeemd, kasten uitgeruimd of hout in de olie... Maar ik heb het hartstikke druk met werk en absoluut geen energie over om toe te kunnen geven aan die nesteldrang. Leef je lekker uit zou ik zeggen!!!

Ja ik poets me helemaal te pletter. Dat doe ik anders ook wel, maar nu neemt het toch wel extreme vormen aan.
Elke week de ramen van binnen en buiten, de keukenkastjes van binnen en buiten, alle rommellaadjes opruimen, alle was weggewerkt willen hebben, elke dag stofzuigen & dweilen, elke dag de wc en badkamer en de babykamer maak ik 2x per week schoon....dat gaat dus helemaal nergens over. We hebben ook nog een groot huis, dus ik ben per dag wel een paar uur bezig.
Ik heb het al eerder gehad, het gaat vanzelf over als de baby er eenmaal is....(dan heb je daar helemaal geen tijd meer voor)

Gr. Gea

Ik blijf bezig vandaag!

Ik ben sinds vrijdag aan de schoonmaak
geslagen. Het begon met gewoon een wasje draaien, dat is ondertussen al
6 wasjes geleden. Toen besloot ik om de schuur en de tuin op te
knappen, ik ben er 4u lang mee bezig geweest, onkruid weghalen, tegels
schrobben, bankje voor in de voortuin in elkaar schroeven.
Nu heb
ik, door al die wasjes, een BERG! strijk liggen, waarvan heel veel voor
de baby...Ik heb me nu daar helemaal op gestort, ik doe het met tussen
pauzes want eigenlijk moet ik rust houden (= groeiachterstand baby) en
een slechte rug.

Ik heb zelfs een hulpje die eens in de zoveel
tijd echt kwam helpen met de grote klussen, badkamer incl. tegels/ramen
etc... schoonmaken, keuken hetzelfde verhaal. Die is er nu elke week
een dagje en toch kan ik het niet laten om bezig te zijn.....ik moet ik
moet ik moettttttt......anders loop ik als een kip zonder kop rond,
veel te veel onrust in mn lijf...

Hee hoi,

wou dat ik al iets meer poetsdrang had....... vind het hier een bende op het moment maar kan me er ook nog niet echt toe zetten eigenlijk...... Nou ja, is niet anders, vorige keer had ik het wel allemaal schoon op tijd dus het zal nog wel even duren?
daarnaast komen mijn ouders 3 weken over eind juli en mijn moeder is nu al bang dat ze niks te doen heeft!

Groetjes Alberdien

herken dit wel. normaal maak ik me er niet zo druk om. Werk fulltime en heb een hulp eens in de week. Maar nu ik eenmaal met verlof ben heb ik geen rust in mijn lijf. Alles moet in orde zijn voor als de kleine komt. Heerlijk om eraan toe te geven maar merk wel dat mijn lijf af en toe stop roept. Mijn rug en bekken zijn er niet altijd blij mee...

groet,

Mary (35 weken en 3 dagen)

tja nesteldrang
ik kan niet veel meer. heb erg veel last van tintelende vingers door carpaaltunnel syndroom. dus zodra ik alleen mijn haren kam of afwas gaan mijn vingersslapen. ook met een paraplu in mijn hand als het regent.
echt verschrikkelijk. gelukkig heb ik ee lieve moeder die ook nesteldrang heeft haha dus die poets hier als iris naar de psz is. ze heeft de ramen en de deuren allemaal gepoetst. en de keukenkastjes.
ijskast en diepvries heb ik samen gedaan met mijn man. nu moet mijn man de badkamer nog een grondige beurt geven.
en dan is alles ver klaar.

petra 35.5 weken zwanger.

Terug
Bovenaan