Ook bij de gynaecoloog geweest

Hoi allemaal,

Na een jaar proberen om zwanger te worden lopen we nu inmiddels al bij de gynaecoloog. Vorige week was de eerste afspraak. Voor de kerst waren we al bij de huisarts geweest en die heeft toen al een spermaonderzoek laten doen. De uitslag bij de gynaecoloog besproken. De beweeglijkheid van het zaad is best lager dan het zou moeten zijn maar opzich niet kansloos. Bij mij heeft de gyn. een onderzoek gedaan met o.a een echo en alles zag er normaal uit. Omdat ik in het verleden een buikvliesontsteking heb gehad wil ze waarschijnlijk wel een kijkoperatie doen om te kijken hoe alles er uit ziet. Nu eerst ff de uitslag afwachten van het bloedonderzoek op de 3de en 21ste dag van mn cyclus en het 2de sperma onderzoek. Soms vragen mensen hier op het forum zich af of ze wel op deze plek horen omdat ze dan al 1 of meerdere kinderen hebben. Ik denk tuurlijk! Het lijkt mij ook misschien nog wel moeilijker als je bv verlangt naar een 2de kindje en het blijft uit. Je weet dan zo goed wat je mist!! Lijkt me nog pijnlijker op sommige momenten. ( niet dat verlangen naar een 1ste niet pijnlijk is hoor zo bedoel ik het niet)
Ben wel benieuwd hoe jullie er met je man of vriend over praten en hoe hij de medische molen ervaart?!

gr Fem78

Hoi Fem

Wij zijn begonnen met iui, ben nog bezig om clomid te slikken, en maandag naar gyn. Maar ik kan wel zeggen dat mn man wel zegt dat hij het allemaal begrijpt, maar ik merk dat het niet zo is, hij stopt het allemaal ver weg, net als nu, we beginnen met iui en hij weet eigelijk niet eens wat het is, heb het al zovaak uitgelegd en de folder ligt klaar. En als ik weer ongi ben geworden vraagt hij elke keer hoelang duurt het nog, wanneer mag ik weer, net of ik daar dan aan kan denken. Ik kan dus echt wel zeggen dat hij niet veel van de mm meekrijgt, ik moet het veel alleen doen. Niet leuk, maar zal wel moeten.
Hoe gaat jouw man/vriend ermee om.

En dit gaat om ons 2e kindje, 1e in ronde 2 zwanger geraakt, iets sneller dan verwacht en nu al 1 jaar en 10mnd bezig voor num 2.

Een heel slecht verhaal over mn man, maar hij valt mee hoor, hij ervaart het misschien anders of dit is zijn manier van het ermee omgaan, we praten genoeg erover dus daar ligt het niet aan.

Gr Wendy en succes met alles, laat je allemaal goed informeren.

Hoi Wendy,

Dank je voor je reactie. Jullie zijn al een aardige tijd onderweg voor nummer 2.
Heeft je man in het begin wel anders gereageerd of dat niet? Heb je wel het idee dat ie er gigantisch van baalt wanneer je weer ongesteld bent geworden?
Als vrouw zijnde beleef je dat volgens mij ook wel anders, alleen al weer een paar dagen lichamelijke ongemakken die je er aan helpen herinneren dat het weer niet gelukt is.
Mijn man is opzich wel een makkelijke prater. Hij wil ook wel betrokken zijn bij alles en dat is hij ook wel. Heb alleen soms wel het idee dat ik vaak degene ben die er over moet beginnen, hoe het voelt en wat ik erover denk enzo.
Maar ik denk ook wel dat dat een beetje vrouwen eigen is om dat meer te uiten.
Gaat je man maandag wel mee naar de gyn?

gr Fem78

Hoi Fem,
Wij zitten nu 2 jaar in de medische molen en hebben donderdag intake gesprek voor IVF.
Ik ben er inmiddels achter dat bij ons in ieder geval, ik het meeste moet doen in dit traject. Daarnaast gaat het om mijn cyclus, hierdoor ben je er volgens mij als vrouw veel meer mee bezig. De man ervaart de cyclus niet zelf en behalve sperma inleveren (of het nu voor onderzoek of behandeling is) hoeft hij ook verder niets te doen. (en dus leeft de medische molen minder) wil niet zeggen dat wij hier geen discussies over hebben. Mijn man verlangt echter minstens zo veel naar een kindje van ons tweeen.
Dus volgens mij gaat het om beleving...
Succes met alles!
(heb hem wel zover gekregen mee te gaan naar de info avond IVF en intake gesprek, <<>>mm mm jaja)

Hoi Fem

Mn man is wel de 1e keer mee naar gyn geweest, maar voor de rest neit meer. Hij vraagt natuurlijk wel of ik al ongi ben als het de tijd is, maar balen ervan tuurlijk vind hij het erg, maar denkt er dan neit meer aan en wil dan meteen weer seksen zeg maar. En zoals je zegt een vrouw beleeft het anders dan een man, en aan het begin was hij iets meegaander dan nu, maar dat zal de tijd wel doen.

En maandag gaat hij neit mee, ik moet vanaf maart al elke cyclus een paar keer naar gyn. Hij gaat wel mee al we iui doen op die dag.
We zien het allemaal wel.

Gr WEndy

Hoi fem.

Even reactie op je bovenstaande mail.
Ik vind de reactie van mischien is het erger als je naar 2de kindje verlangt erger (omdat je weet wat je mist) dan als je al lang bezig bent voor 1ste kindje best pijnlijk en schok wel even toen ik dit las.
Ben namelijk zelf al 3 jaar bezig voor ons eerste wondertje en het is behoorlijk moeilijk en pijnlijk.Vind deze reactie dus niet echt geplaatst.
Of je nou voor een 1ste of 2de kindje langer bezig bent het is even erg en even pijnlijk.

Gr suusje

Hoi fem.

Even reactie op je bovenstaande mail.
Ik vind de reactie van mischien is het erger als je naar 2de kindje verlangt erger (omdat je weet wat je mist) dan als je al lang bezig bent voor 1ste kindje best pijnlijk en schok wel even toen ik dit las.
Ben namelijk zelf al 3 jaar bezig voor ons eerste wondertje en het is behoorlijk moeilijk en pijnlijk.Vind deze reactie dus niet echt geplaatst.
Of je nou voor een 1ste of 2de kindje langer bezig bent het is even erg en even pijnlijk.

Gr suusje

hallo fem.

Even reactie op je bovenstaande topic.

Gr suusje

Terug
Bovenaan