ook een miskraam gehad en nu een vraagje

hoi
ik ben jolanda en ik heb ook een miskraam gehad

.
bij de eerste echo kon ze na lang zoeken het hartje zien kloppen,maar ze feliciteerden ons niet met 100% we moesten 2 weken later weer heen voor de 2e echo en ze kon toen helemaal niets meer zien en is ons kindje met 6,5 week overleden.

heb toen een week gewacht tot het spontaan zou komen, dat gebeurde niet en ben ik vorige week dinsdag gecurreteerd.
ik kreeg een ruggenprik en de ingreep duurde gelukkig maar 10 min ik heb helemaal geen pijn gehad maar  ik was  toen ze zeiden ''het is klaar "' wel erg emotioneel.

ik ben ook gestopt met vloeien,maar wanneer komt dan meestal je menstruatie weer?
we willen er namelijk meteen weer voor gaan.
moet je dan dat vloeien als menstrueren zien???
ik heb echt geen idee, alvast bedankt voor jullie reactie

groetjes jolanda

Hoi Jolanda,

Sterkte in iedergeval. Ik zelf ben in oktober vorige jaar en afgelopen febr. gecuretteerd.

De arts vertelde ons na allebeide keren. Dat het verstandig is om eerst 1 menstruatie aftewachten ivm herstellen van het lichaam. Wij hebben dat ook gedaan. En zijn niet eerder begonnen hoe graag wij ook wilde. Maar wij denken zo van een arts zeg dat niet voor niks. En hebben vele verstand ervan dan wij.

Nogmaals sterkte,

Mariska

Hoi Jolanda,

Wat vreselijk meid.... Neem wel even de tijd om het te verwerken hoor, tis niet niks...
In juni bleek dat ons kindje na 8 weken gestopt was met leven, ik was toen bijna 11 weken. Ook ik heb gewacht op een miskraam maar na 2 weken wachten uiteindelijk toch gecuretteerd omdat er niks vanzelf kwam.
Bijna 3 weken na de curettage had ik een eisprong en guess what, ik zit nu hoogzwanger (40 weken en 2 dagen) te wachten op ons kindje. Dolgelukkig dat het meteen weer raak was, want dat was wat we wilden!!!

De ene gynaecoloog/verloskundige zegt inderdaad dat je een cyclus af moet wachten, maar dat schijnt vooral te zijn dat als je meteen zwanger raakt, het lastig is te bepalen hoe lang je zwanger bent omdat vaak niet bekend is wanneer je je eisprong had. Na een miskraam ben je namelijk extra vruchtbaar dus ik zou zeggen, volg je gevoel! Als jullie er klaar voor zijn zou ik me niet tegen laten houden.

In de meeste gevallen  word je 4-6 weken na je curettage / miskraam weer ongesteld, maar zeker weten kun je dus niet zeggen wanneer je eisprong is. Dat is een kwestie van gokken. En de een vloeit wekenlang na een miskraam, de ander nauwelijks.

Meis, sterkte met alles en volg je gevoel!

Groetjes Janneke

Terug
Bovenaan