Ook een nov. mama

A

Anoniem

Guest
Hallo damens,

Ook ik ben een nov. mama. Ik lees wel geregeld met jullie mee, maar had moeite om zelf te schrijven.
De reden daarvan is dat ik kom van het forum zwanger na een mk.
Tja wij hebben dus 4 mk gehad voor deze zwangerschap dus vandaar die moeite.
Wij hebben al een dochter van 7 jaar en krijgen nu dus hele verschillende reactie's op deze zwangerschap.
Maar daar trek ik me niets van aan. Onze meid vind het geweldig en maakt het nu heel bewust mee. En dat vind ik ook wel weer bijzonder.
Ook merk je wel dat ze van de mk heeft meegekregen en zegt ze nu geregeld: Mama ik denk dat de baby nu wel komt. Nou dan heb ik dus weer natte ogen.
Wel merk ik dat we meer moeite hadden om spullen aan te schaffen enzo.
Waarom? Ik weet het eigenlijk niet zo goed.
Ook het genieten van dat kleine wondertje in mijn buik vind ik soms moeilijk, maar als je het dan voelt bewegen, heerlijk.
Wel zie ik enorm op tegen de bevalling en waarom......Ik weet het niet echt.
Nu ik ook thuis ben word mijn man helemaal gek van mij. Er moet in mijn ogen nog heeel veel gedaan worden.
En aangezien ik niet zo heel makkelijk uit de voeten komt komt het op zijn schouders neer.

Zo dit was mijn verhaal in het kort, misschien zal ik nu soms reageren bij andere.

Groeties

Hoi,

Welkom bij de club.
Kan me je angst goed voorstellen..heb zelf maar 1 mk gehad dus   das helemaal niets vergeleken met jou maar de angst dat het weer fout kan gaan? ja absoluut,
Trek je maar niks aan vd omgeving, die moeten altijd wat te zeuren hebben...
Geniet maar lekker van je gezin en je zwangerschap!
Tis je gegunt enne khoop dat alles goed gaat nu.

Sterkte, Liefs Jo

hoi hoi
kan me voorstellen dat je wat voorzichtig bent hoor,maar je bent nu al zover dat je er toch echt wel van kunt gaan genieten.
zelf heb ik drie miskramen gehad dus ik weet hoe het voelt.
tussen mijn oudste en de kleine in m,n buik zit straks elf jaar,maar ik zie daar geen problemen in.
is juist leuk hoor,de jongste (1jaar) is stapelgek met zijn zus,en ze doet ook erg veel met de kids.
nou meid geniet er nog ff lekker van.
liefs sil

Hallo PV,

Zelf vind ik iedere zwangerschap toch ook een beetje eng hoor. Heb zelf gelukkig geen miskramen gehad, dus kan natuurlijk niet precies weten hoe jullie je voelen, maar ik ben ook altijd weer blij als ik mijn kindje voel bewegen. Dan denk ik: gelukkig het is er nog!

Ik heb zelf twee jongens van 7 en 5 1/2 jaar, dus op zich zit er ook een groot leeftijdsverschil tussen. Maar niemand heeft daar negatief tegenover mij over gereageerd.
Sommigen zeggen wel: hee, een nakomelingetje?
Zelf zie ik dit helemaal niet zo. Ja, de andere twee zijn al wat groter, maar zelf vind ik dit wel lekker. Als hun naar school zijn kan ik lekker tuttelen met 1 kindje. Omdat de andere twee zo vlot achter elkaar kwamen, was (en is) het best druk als ze met z'n tweeën rondrennen. (Maar ook erg leuk natuurlijk!!)

In iedergeval welkom op het novemberforum. Ik hoop dat alles goed blijft gaan, maar je bent nu al zover, dus positief blijven en lekker proberen te genieten. Dat doe ik ook!!

Groetjes Renata.

Welkom,

Laat 'men' maar kletsen, het is toch nooit goed. Het is jullie leven en jullie gezin. En op het gebied van zwangerschap heb je over het algemeen niet veel te willen..........Geniet maar van het leven in je buik en je grote dochter er om heen. Een ouder kind tijdens je zwangerschap heeft best wel iets byzonders, vind ik.

Francien

Dank jullie wel voor jullie reactie's.
En genieten doen we zeker maarja met vlagen komt de angst soms wel eens om de hoek kijken.
Maar we zijn zeker heel blij met dit wondertje want dat is het toch voor ons.

Groetjes

Terug
Bovenaan