Ook een peuter van 2? Lees dan dit even!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb naast een zomer2008-baby ook een peuter van 2 en heb een probleem! Hier zijn toch nog meer mama's met een peuter van die leeftijd, dus vandaar dat ik hier de vraag ook even stel en dringend om advies vraag!!

Mijn zoontje van net 2 drinkt veel te weinig op 'n dag!!

's Morgens 250 melk uit een fles en door de dag heen als ik geluk heb nog eens 300 roosvicee uit een rietjes beker. Is toch veels te weinig?? Hij heeft nauwelijks natte luiers en max 2 luiers op 1 dag nodig!!

Hij kan makkelijk uit een beker of pakje met rietje drinken. Vindt ie ook leuk maar echt veel drinken ho maar. Als ik hem overdag net als 's morgens een fles drinken geef is die in 10 min op!

Help!! Wat is nu wijsheid!! Ik vindt echt dat ie te weinig drinkt maar wil ook niet dat ie nog met een fles loopt. Iemand advies voor mij????

Thanks!

Hoi,

Het is inderdaad niet echt veel als drinken maar vergeet niet dat in fruit ook een hoop vocht zit vooral als je peer geeft.
Aan een 2 jarige kan je al best iets wijsmaken dus vertel voor dat hij bv een koekje krijgt dat hij eerst 2 slokken moet drinken en dat hij daarna iets krijgt.
Geef hem eens soep met brood, lekker laten soppen in de soep, dit is ook weer vocht.
Succes.

ik heb wel wat tips voor je ons dochtertje is net 2.
Hier geen problemen met drinken eerder soms met eten.
Inderdaad zoals hierboven ook genoemd is kan je ook op een andere manier vocht naar binnen krijgen.
Bijv met soep, Frutapura (knijpfruit) of een ijsje. Vaak wil mn dochtertje in de supermarkt een flesje drinken met zo'n sportdop want dat is natuurlijk veel interessanter en voor GROTE kinderen want haar zusje mag dat nog niet! Dus een beetje erop inpraten werkt hier ook prima!
Wat ik ook doe is als ze even tv mag kijken zeg ik nu zet mama m uit want bijv.K3 gaat nu ook wat rinken of eten. Of ik maak een broodje worst voor dr en dan zeg ik ja Kabouter plop vindt een broodje worst ook zo lekker!! Ik probeer dr dus gewoon een beetje te lokken met iets wat ze leuk vindt!
Verder moet je proberen vooral niet te laten merken dat mama het vervelend vindt want dat is juist op deze leeftijd een heel leuk spelletje!
Ook neem ik altijd drinken mee inde auto, naar buiten want als ze evene zit drinkt ze vaak ongemerkt heel wat cc's weg.
Hoop dat je hier wat aan hebt!
groetjes L81

hey
hier ook een peuter van net 2 en een baby
Ruben wil ook niet drinken alleen uit de fles dus ik zeg op mijn beurt dan maar die fles
voor ruben erg belangerijk dat hij drinkt want doet hij dat niet dan  worden zijn zoutwaardes in het bloed te  hoog en  kan hij flauwvallen met ernstige gevolgen dus hij moet veel drinken
ik zou zeggen gewoon de fles hij/zij word vanzelf nieuwsgierig en pakken ze ook wel een beker
liefs ineke

Mijn dochter Lara (30 nov 2 geworden) heeft ook tot 2 mnd geleden vrijwel alleen uit een flesje gedronken. Ze kon wel uit andere bekers drinken, maar wilde niet. We boden wel regelmatig een rietjesbeker of tuitbeker aan en ineens pikte ze dat wel. Ze vroeg dan nog wel om d'r fles, maar was vrij snel te overreden dat ze ook uit de rietjesbeker kon drinken. D'r melk bij de boterham gaven we toen al wel vaak uit een tuitbeker.

Mijn advies; zorg allereerst dat hij voldoende drinkt en blijf regelmatig andere bekers aanbieden. Wie weet pikt ie het ook ineens op. Of laat hem slokjes meedrinken uit jouw beker/glas. Vinden ze vaak wel interessant.

Succes!

Hoi ja ken het probleem !! Mijn dochtertje wilde ook niet drinken !!

Ten einde raad ! Heb ik zo'n plastic thee serviesje gekocht zat ik met haar te spelen
en op die manier dronk ze toch nog aardig !

Succes

Terug
Bovenaan