ook een vraag over zelf spelen

Jasmijn die slaapt s'ochtends en s'middags uiteraard boven en als ze dan wakker word krijgt ze de fles. dan mag ze van mij na de fles even in de box spelen maar dat lukt niet!

Jasmijn is na die fles alweer heel rg moe en wil dan alweer slapen, zou ik haar dan wel in de box leggen gaat ze huilen omdat ze moe is!

ze is deze week 11 weken oud, vanaf welke week ongeveer kunnen ze na de fles wel even in de box spelen?

ik zou ook graag wat meer van haar ontwikkeling willen zien!
in bed ligt ze ingebakert, s'nacht en overdag.
dus dan kan ze niet echt bewegen en weet ik ook niet of ze haar handjes al heeft ontdekt ofzo!

verder lacht Jasmijn wel heel veel en begint ze ook al geluidjes te maken.
en ze kan ook al dingen en mensen volgen met haar ogen! maar dat deed ze al een hele tijd!

groetjes Wilma

Hoi,
Misschien een idee om haar een paar uur te laten slapen, dan wakker te maken en in de box te leggen en daarna eten te geven. Ik weet het niet hoor... geef je op vaste tijden voeding?
GroetjesVeerle

ja ik geef haar om vaste tijden voeding, en tussendoor slaapt ze idd ook uren.
volgens mijn cb betekent het voor een kind als je het kind uit bed haalt voeden en daarna naar behoefte knuffelen en dan spelen in de box. ik had een boekje gekregen over rust en regelmaat, omdat het eerst heel moeilijk was omdat er in te krijgen bij Jasmijn

Jasmijn gaat om kwart voor 8 in bad, en om 8 uur fles, en dan weer naar bed, en dan  moet ik haar om 12 uur wakker maken, en dan schone broek fles, eventjes knuffelen, en dan wil ze alweer slapen, en dan slaapt tot een uur of half 5, en dan 5 uur de fles, en dan wil ze eigelijk daarna ook alweer naar bed.

als ik idd probeer haar voor een voeding eerst in de box te leggen, begint ze te brullen omdat ze dan de fles wil, dus nu vraag ik mij af wanneer ik haar dan moet laten spelen of vanaf wanneer ze dat doet eigelijk!?

wanneer spelen jullie kindjes??

groetjes   Wilma

Ons ventje begint nu echt zelf te leren spelen. Hij is nu 11 weken en rond 9 weken is hij hiermee begonnen. Ik heb zo'n wipstoeltje waar speeltjes aanhangen en daar slaat hij (weliswaar ongecontroleerd) tegenaan. Ook heb ik in de box een boxkleed met speeltjes waar hij tegenaan kan slaan. Zijn ritme is nu zo dat hij de fles krijgt en daarna mag spelen in de box of in de wipstoel. Als hij moe wordt, knuffelen we even. Meestal valt hij dan al bijna in slaap en leg ik hem in bed. Tussen de voeding en het in bed leggen zit meestal ongeveer anderhalf uur. Vandaag heeft hij om 11.00 de fles gehad en om 12.45 heb ik hem op bed gelegd.

Hoi Wilma,

Als Jasmijn wil slapen zou ik zeggen gewoon in bed leggen. Bij het aanbrengen van regelmaat is het belangrijk dat je je kindje leert 'lezen' en volgens mij kun jij dat prima. Moe is moe, hoe jammer het ook is dat je nog niet zo veel ziet van haar verdere ontwikkeling. Het komt echt vanzelf met een paar weken. En over een paar jaar verzucht je 'sliep ze nog maar even overdag '.

Judith

hallo judith,

ja ik kan idd goed zien aan jasmijn als ze moe is, ze begint dan erg te gapen en begint dan erg te knuffelen en krijgt kleine oogjes en als ik dan te lang wacht met naar bed brengen begint ze te jengelen.

ik moet dan maar even geduld hebben...hihihih...het lijkt mij gewoon erg leuk als ze  begint te spelen in de box!

Christian is vanaf het begin al veel wakker en ligt al vanaf zijn 10e levensdag uren in de box... In het begin alleen maar te kijken (naar wat??), maar vanaf het eerste sprongetje met 5 weken komt er steeds meer leven in de brouwerij! Hij brabbelt, pruttelt, kreunt en huilt naar de beestjes van zijn mobile en heel soms naar andere speeltjes, hierbij gaan de armpjes en beentjes soms alle kanten op als hij het echt leuk vindt, alsof hij ligt te swingen op de maat van muziek die alleen hij kan horen! Van de 24 uur denk ik dat hij toch zeker 4 uur zich zo ligt te vermaken... wel makkelijk hoor!
(oh wee, als ik hem op zijn buikje leg, dan wordt het brullen! Ik denk dat hij er een hekel aan heeft omdat hij dan niet zo goed om zich heen kan kijken)
Hij slaapt regelmatig in de box, maar meestal niet zo lang 15-30 minuten, dan laat ik hem lekker liggen.
Ik kan me voorstellen dat het op een gegeven moment een beetje saai wordt als de kleine alleen maar lijkt te slapen... Maar dat spelen, dat komt vanzelf!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (7 weken)

Terug
Bovenaan