ook een vraagje over de voeding.

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal.

ook ik heb een vraagje over de voeding, wie kan mij helpen?
Ik heb een zoontje van 6 mnd (03-08-08) en zijn schema ziet er zo uit:
8.00 fles friso 2. 275 ml
12.00 warme hap potje(of zelf gekookt) 6 mnd
14.30 fruit hapje
16.30 fles friso 2. 275 ml
22.00 fles friso 2. 270 ml
sinds een paar dagen krijgt hij naar de warme hap ook wat drinken.

nu mijn vraag ik lees dat veel mama s de kids van alles door de fles doen en ook veel meer tussen door geven?
dan krijgt die van mij dan teweinig????
hij is een flinke jongen. Op het cb vonden ze al dat ik te vroeg was met het fruit hapje hij was toen 4.5 mnd oud ik heb niks aan het cb
kan iemand mij advies geven Ik ben best onzeker om zijn voeding te veranderen.
hij is mijn eerste dus durf niet zo goed.

alvast bedankt groetjes Kim trotse mama van Danny

Wat zou je willen veranderen dan?
Ik heb alleen een vraag, eten jullie zelf tussen de middag warm? Of doe je het zo omdat je mannetje dan beter eet?
Ik zou, maar dat is puur mijn gevoel, je warme hap naar 16.30 verplaatsen en om 12 uur een fles doen? Maar dat is meer mijn macht der gewoonte.

Hij krijgt behoorlijke flessen, een fruit hap en een groentehap.
Wat zou je nog meer willen geven?
Is toch prima qua hoeveelheid? Zeker als hij tevreden is.

Succes ermee, groetjes!

Rimke
Mama van Maudy, 8-9-2008

Hoi Rimke

Ik geef Danny s middags de warme hap omdat hij om 16.30 bij de fles al half ligt te slapen en dan is dit voor mij makkelijker en gaat ook sneller.
Ja en veranderen....... ik weet het niet hij drinkt de flessen wel makkelijk leeg maar ik dacht dat hij zo weinig kreeg   tussendoor bedoel ik dan.
En ik laat me misschien ook gek maken want er is zo veel te krijgen verschillende diksappen en liga en weet ik nog meer.
maar als de schema s van de andere mama s vergelijk met de mijne   ???? ach wat een twijfels verschrikkelijk he.
Ze zeggen ook allemaal ga op je eigen gevoel af maar deze laat mij een beetje in de steek geloof ik hahaha.
Ik ben met de voeding echt onzeker.

bedankt voor je reactie als je nog tips heb hoor ik het graag.
Groetjes Kim.

He meis,

Danny krijgt zijn fruit, hij krijgt zijn groenten en hij krijgt zijn melk! Wat wil een kindje nog meer??
Als je echt iets tussen door wil geven, bijv. om 10 uur, zou je een flesje diksap kunnen geven, eerlijk gezegd: Maudy vindt het niet te drinken en ook thee vindt ze niets..........
Als extraatje zou je hem nog een broodkorstje, soepstengel, rijstwafeltje kunnen geven: eerlijk gezegd, hij heeft het vast niet nodig. Anders zou hij wel aangeven dat hij honger heeft! Toch?
Nee, zolang je mannetje tevreden is en geen honger heeft is het toch prima!
Laat je niet van de wijs brengen door anderen joh, jij kent je kindje het beste!
Volgens mij doe je het prima en heb je een lekker tevreden mannetje thuis!
Wat wil je nog meer!!
Lekker genieten,

Liefs Rimke

Hoi Rimke,

Je heb me weer wat moed ingesproken, Nogmaals ben ik best onzeker wat voeding betreft maar je heb me goed geholpen dank je.
Als ik je nog eens nodig heb haha.
Ik ben sinds gister pas op deze site ik moet zeggen errug interesant.
Ik heb al heel wat tips te pakken.
Dank je wel en geef die kleine van je een knuffel van me wat is het mama zijn toch super he.

Groetjes Kim en Danny.

He Kim,

Tja, ik vind het mama zijn ook geweldig............had ik veel eerder moeten doen, wahahaha!

Wat je nog zou kunnen doen, zit ik me inenen te bedenken.......kindjes mogen vanaf zes maanden langzaam beginnen met vezeltjes..........je hebt van Bambix een soort brinta wat je door de eerste fles kunt doen. Als ontbijt zeg maar. Zo went Danny langzaam aan grovere vezels............je hebt de Bambix ook speciaal voor kindjes van 6 maanden, kindjes van 8 maanden en voor 12+ maanden. Je moet maar eens kijken in de winkel..........verder zou ik echt niets veranderen hoor, is toch prima zo!

Geen dank trouwens, ik heb ook de wijsheid niet in pacht helaas, iedereen is wel eens onzeker en je wilt gewoon het beste voor je eigen kindje.............logisch toch!
Fijn dat je wat aan dit forum hebt, lekker mee blijven lezen en schrijven!

Fijne avond, ik ga mijn meiske haar laatste flesje geven, morgen weer een dag...........
Ik taai ook vroeg af.............mama zijn is heeeeel leuk, maar soms ook wel erg vermoeiend, vind je niet!

Liefs Rimke

Hej jij

ja dat mama zijn hakt er zeker in, ik was trouwens naar de foto s aan het kijken die iedereen er op heeft gezet zo heb ik jou en je kleine al voorbij zien komen wat een lekkere meid heb je zeg en nu weet ik ook met wie ik schrijf haha
Probeer ook een keertje foto s te plaatsen maar moet ik nog helemaal uitzoeken want ik zit niet op haves (of zoiets) en ben pas 27 en totaal geen verstand van computers dat zie je maar weer hahaha.

Nou weltrusten en ik blijf zeker op deze site bedankt he.
Dikke   van Kim en Danny.

Hey Gebbel! Leuk dat je erbij komt; ik heb een dochter van 2 en een zoon van bijna 5 mnd. En in de afgelopen 2 jaar heb ik al heel wat tips, steun en goeie raad van dit forum gehaald! Iedere jonge moeder heeft tenslotte z'n twijfels en onzekerheden.

Ik vind jouw schema ook wel prima eruit zien hoor! Niks op aan te merken, zoals Rimke ook al zei.
Weet je, 't feit dat sommige moeders dingen toevoegen aan een fles heeft vaak te maken met kindjes die wat hongeriger zijn (rijstebloem erbij) of veel spugen (johannesbroodpitmeel erbij). Mijn zoon Mika is een gigantische veelvraat en heeft dus Nutrilon Forte voeding. In z'n laatste fles doe ik altijd 4 eetlepels rijstebloem, zodat hij lekker de nacht door kan slapen (en dat lukt nog niet eens altijd). Maar als jouw kindje tevreden is met z'n voeding en goed groeit, dan is dat dus niet nodig.

En ja, het CB; ze zijn prima voor het in de gaten houden van de grote lijnen, maar vaak moet je hun adviezen ook een beetje links laten liggen. Zeker als je er zelf geen goed gevoel bij hebt. Ik vraag het CB niet om advies als ik zelf wel een oplossing kan bedenken (of hier vinden!). En ik vertel ze ook niet alles (mijn dochter heeft tot voor kort nog uit een flesje gedronken; uit den boze voor het CB natuurlijk. Heb ik maar niet verteld...). Dan krijg je ook geen ongevraagde bemoeienis.

Kortom; je doet het goed. Geniet van je kindje en van dit forum!

Jacoline
moeder van Lara (30-11-06) en Mika (04-09-2008).

Terug
Bovenaan