Ook eerste prikjes gehad

Hoi!
Joep heeft gisteren z'n eerste prikjes gehad. Wat is dat zielig om te zien! Gelukkig was hij redelijk snel weer gestopt met hard huilen en bepekte het zich verder tot een beetje pruttelen.
De rest van de dag heeft hij zich goed gehouden, gelukkig bleef hij goed drinken, had een beetje verhoging.
Tot we hem gisteravond laat uit bed haalden voor de laatste fles...hij was helemaal van de rel! Wat bleek, 39,1 graden koorts! Daar schrokken we wel even van! Snel een zetpilletje gegeven en (gek genoeg) hij wou meteen z'n fles en heeft deze helemaal leeggedronken. Nu heeft hij nog een beetje verhoging, maar hij is weer de oude Joep; lekker aan het spelen en lachen. Zelfs vandaag z'n eerste lach met geluid! Je zou toch denken dat hij na gisteren even moet bijkomen, haha!
Hoe zijn jullie eerste prikjes vergaan?

Zielig, he?
Julian krijgt maandag alweer de 2e prikjes.
De eerste keer ook inderdaad verhoging en erg hangerig.
De volgende dag niets meer aan de hand.
Ben benieuwd hoe het de 2e keer gaat.

Hoi
Een vraagje over de zetpil tegen de koorts. Ik had van de apotheek begrepen dat ik de baby pas vanaf 3 maanden paracetamol mag geven en je bij koorts altijd de dokter moet bellen. Moet dat dan nu na n prikje ook?
Grroetjes

Hoi BBonBoard,
Ik heb van het CB het advies gekregen om, mocht de koorts hoog worden, een zetpilletje van 60 mg te geven. Ik heb niets gehoord over het eventueel bellen van een dokter. Volgens mij is 60 mg een hele lage dosering en zou het geen kwaad kunnen. Maar wil je het zeker weten (ik ben namelijk geen expert!) dan zou je je huisarts vooraf even kunnen bellen en vragen hoe het zit.
Groetjes Hester

Je mag de ha altijd belle als jij je daar geruster bij voelt. Maar beetje verhoging hoort bij prikken het moet wel na 48uur over zijn!

Terug
Bovenaan