Ook even voorstellen,

Dag as September moeders,

Wilde mij even voorstellen, ik ben annegreet, 27 jaar en ben nu rond de 11 weken zwanger van nummer twee. Heb al 2 echo's gehad omdat ik eerst erge buikpijn met 9 weken had en gisteren bloedverlies. Gelukkig kon ik vannochtend om 7 uur voor een echo terecht, en was alles wederom goed en groeit hij lekker.  Er is er geen oorzaak voor beide klachten gevonden. Deze zwangerschap is totaal anders dan de eerste, nu ben ik ontzettend misselijk en moe geweest, dat knapt nu al aardig op. En ben nu meer onzeker, natuurlijk ook door de buikpijn en bloedverlies. Kan het gelukkig wel allemaal relativeren maar het gevoel loopt wat achter.
Ook was ik tijdens mijn eerste zwangerschap op het forum februari 2006 te bekennen, en vond het fijn om af en toe op het forum te kijken voor nieuwe topics.
Iedereen een goede en fijne zwangerschap toegewenst.

Annegreet (mama van Martijn febuari 2006)

he hallo september moeders,

Ik ben er weer een beetje bij dus dacht ik laat ik me ook even voorstellen. Mijn 3e zwangerschap. Bij de 1e  zwangerschap bleek het bij 16 weken niet goed. Mijn 2e zwangerschap zorgde voor een prachtige jongen en nu 12 weken zwanger van de 2e (zo voelt het voor mij sommige zullen zeggen 3e kindje en dat klopt ook maar ik kies voor de makkelijke weg met de minste uitleg). Heb donderdag op vrijdag een vreselijk nacht gehad. Ik kreeg  namelijk vreselijke bloeding en  wat buikpijn en dacht het is weer mis net als de eerste heb alleen maar gehuild en werd met dikke ogen wakker, gelukkig mijn lieve kleine  man (20 maanden)  kan erg goed opvrolijken. Maar kwart over 12 en ik  dacht echt vertel het maar het is niet goed. Zag ik  gelijk een hartje kloppen en de gyn zei alles  ziet er super uit, ligt op schema en niets aan de hand. Ik kon het niet geloven en mijn man keek me aan zo  van kan dat ook nog. Maar mijn gevoel was nog niet zo geweldig.  

We gingen weer naar huis maar na de echo werden de  bloedingen weer erger terwijl het 's morgens heel goed  ging. Ik kreeg nu ook grote stolsels dus ik weer bellen en weer een gevoel ja dit kan niet goed zijn. Naar veloskundige in overleg met gyn het was inmiddels 6 uur 's avonds. Het hartje had ze gelijk gevonden en dat klopte als een trein, oh wat is dat  toch een heerlijk geluid!!  Het moest dus wel een bacterie of een schimmel in mijn baarmoeder zijn die niet bij het kindje komt maar waardoor de baarmoeder nog gevoeliger wordt dan dat ie tijdens de zwangerschap al is. Door de inwendige echo van de gyn die middag heeft ie waarschijnlijk iets geraakt waardoor die bloedingen ontstonden. Dus tabletten opgehaald op de kraamafdeling van het ziekenhuis. Alleen  toen we bij het ziekenhuis aankwamen voelde ik zo'n groot stolsel en ik voelde dat ik geen doorlekken in mijn jurk en dacht dus weer dit kan niet goed zijn. Dus naar de kraamafdeling en stolsel laten zien. Kraamverband voor en weer hartje luisteren en ook weer direct gevonden. je kunt dus zoveel bloed verliezen dat is toch niet te geloven. Moe, kapot en blij naar huis. Want als je met 12 weken zo goed het hartje hoort dan kan het kindje er niet zomaar uitvallen. Je krijgt dan echte weeen enzo. Met dat verhaal op de bank gaan liggen want rust rust rust was nu het plan voor ons weekend. Eerst moest het bloeden stoppen. 's avonds die pillen genomen en vanmorgen de laatste 2 en ik heb nu eigenlijk helemaal geen bloedverlies meer. Ik ben nu nog zo laat wakker omdat we vanmiddag bij het slaapje van mijn zoontje ook even hebben liggen tukken. Ik ben nu weer aan het klauteren naar mijn roze wolk maar ben er nog niet maar we staan ook niet meer onderaan.

Voor de mensen die denken dat we nu tot 16 weken in spanning moeten gaan zitten. Niet doen!!!  Wat mij is overkomen is een slordige natuur en domme pech!!!! En heeft dus niets met jullie zwangerschappen en zelfs medisch gezien niets met nu mijn 3e zwangerschap te maken. Dus na 12/13 weken echt wel gaan genieten voordat je het weet is je kindje er en moet je hem/haar delen met de rest van de wereld. Nu kun je stiekem samen genieten en heb je straks met het schoppen enzo stiekeme onderonsjes ik kan niet wachten tot het zover is.

slaap lekker

kikker

Hai Kikker,

Wat een heftig verhaal zeg! Nou ik schrik daar toch wel weer van dat je een kindje met 16 weken hebt verloren! Had je bij dat kindje al wel een echo gehad en was die echo helemaal goed???
Ik kan pas echt genieten na de 16 weken denk ik. Ik ben nu zwanger van de tweede ( 11 weken ) heb ook al 4 echo's gehad en waren allemaal goed! Had nl ook bloedverlies gehad maar niet zoveel als bij jou ! Bij mij was het maar een heel klein beetje! O wat schrik je je dan rot als je zoveel bloed verliest!!! Maar gelukkig is alles goed! Ik zit zelf echt te twijfelen om zo'n belly talk te huren maar vind het eigenlijk ook wel weer eng want stel je voor dat je het hartje een keer niet kan vinden, dan raak je natuurlijk meteen in paniek!
Nou hoop dat je geen bloedverlies meer hebt en dat we in september een mooi gezond kindje in ons armen mogen houden!

Liefs Martine

Terug
Bovenaan