Ook even voorstellen

Hallo allemaal,
Ik ben 31 en zwanger van de 1e.
Ik weet alleen  niet precies hoe ver ik ben.
Volgens mijn eigen berekening ben ik nu 10 weken, maar zowel de vk als de gyn. hebben ieder een andere mening...
Voor mijn zwangerschap was ik zo rond de maandwisseling ongesteld, meestal begin van de maand. Normaal gesproken houd ik meestal wel bij wanneer de 1e dag is, maar dit keer dus niet. Zal je altijd zien...
Mijn vermoeden is 3 februari. (uitgerekend 10 nov.).

Op vrijdag de 13e heb ik een digi test gedaan, en op 1 april had ik mijn 1e echo.
Volgens de vk. een vruchtje van 2,2 cm., gelijk aan 9w. 0d.  zwangerschap.
Maar omdat ze niet goed kon zien of het wel in de baarmoeder zat, ben ik met redelijke spoed naar het zh. gestuurd voor een vaginale echo.
Daar bleek gelukkig al heel snel dat alles op de goede plek zit, en heb zelfs het hartje zien kloppen. Grote opluchting!
Alleen.... volgens de gyn. was het vruchtje pas 6,9 mm., en zou ik 6w. 4d. zwanger zijn. Een aardig verschil, al zeg ik het zelf!
Met wat terugrekenen kwam ik erop uit dat dan de 1e dag van de laatste menstruatie 14 feb. moest zijn geweest. Nou, dat was het i.i.g. niet!
Het lijkt wel of de één de lengte heeft gemeten, en de ander de breedte.

Komende donderdag krijg ik nog een echo bij de vk, hopelijk heb ik dan iets meer duidelijkheid. Ik weet het, het is maar een datum, en slechts 4% wordt ook op die datum geboren, maar zo'n 2,5 week verschil vind ik wel erg veel.

Gezien de data van vrijdag de 13e, 1 april, houden we er maar rekening mee dat de kleine de 11e van de 11e komt!

Groetjes, Roeie Klied.

Hallo!

Allerreerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Je hebt gelijk hoor, lijkt wel of ze niet meer weten hoe ze een kindje moeten meten op de echo....
Maar goed, de 11de van de 11de is natuurlijk wel gezellig!
Fijne zwangerschap!

Groetjes Elke

Hallo Roelie.

KAn me voorstellen dat je niet weet waar je aan toe bent. De 11/12 weken echo   is de echte termijnecho volgens mij blijft het daarvoor echt gissen hoor! Ik sta zelf voor volgende week geplandt. Wat kan een week dan lang duren zeg. Maar ja.. Maandag gaat mijn jongste proefdraaien op de kleuterschool. Dat is ook een hele stap. Dan ben ik alleen in huis duurt het nog langer.
In ieder geval groetjes en gefeliciteerd met je zwangerschap!
Groetjes MAchpaars

Hallo

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Tja dat gemeet dat is altijd lastig in het begin, kan me voorstellen dat dat veel verwarring met zich meebrengt.
Probeer in ieder geval te genieten.

liefs kim.

Terug
Bovenaan