ook hier een tandje

hoi hoi

ik las pas op de site dat de eerste tanden aan het doorbreken zijn hier!! ik moest er wel om lachen haha... en toen zag ik ineens waarom yara al een paar dagen niet te genieten was!!!! ook hier hebben een tand! een hoektandje beneden. yara is net 15 weken.. dus vind het wel stoer van dr.

toch even een vraagje, hoe helpen jullie die kleine met de 'pijn' yara begrijpt het fenomeen bijtring toch nog niet helemaal want van de koelbijtring gaat het verkeerde stukje naar binnen :D

groetjes jose en yara

Hoi hoi,

wat is je dochter er vroeg bij! Ongelooflijk! Mijn zoontje ( nu bijna 3) kreeg pas met 7 maanden de eerste tand!!!
Je kunt bij de apotheek een speciaal klein flesje halen dat heet Dentinox. Dat is een spulletje wat je op de gevoelige kaak kan smeren met je vinger of wattenstaafje.
Ik had het destijds in huis voor Thijmen, maar die liet het niet toe dat ik met een vinger zijn mond in ging. wat ik ook probeerde, ik kwam er niet in !!!!!
Dat spul is   veilig te gebruiken. Ik weet alleen niet of heel jonge kindjes het ook al mogen hebben. Moet je wel even vragen.

Succes!
Groetjes, Misja, mama van Thijmen en Marten ( 8 weken)

Hahaha,.. een collega mama,.. Dentinox werkt super!
Druppetje op je vinger of wattenstaafje en lekker op het tandvlees inmasseren. Het is alleen al lachen als je ze ziet smekken daarna.. Het eerste nieuwe smaakje dat ze proeven na de melk,.. haha..

Een speen help soms ook wel een beetje, Kay knauwelt daar ook op namelijk,..

Succes!

Esmé mv Kay

bedankt voor de tip!

ik ben gelijk even tussen de buien doorgelopen naar de drogist, yara wil juist vingers in dr mond nu en dan het liefst aan dr tandvlees zitten.. dus het erop smeren was niet zo lastig. hopen dat het beter gaat. ik denk dat dat dus ook een beetje was wat haar dwars zat de afgelopen 10 dagen.. sinds we doorkregen dat er wat doorkwam :D gaat het alweer wat beter en hopen dat dit ook helpt.

nou esmee, kay was ook vlot dan!!   dacht altijd dat dat niet kon, baby's met tanden.. maar het bestaat.. het ligt zelfs hier in de box!! vind het trouwens wel een onwijs gave naam! wilde ik even zeggen.. ;)

groetjes jose

Dank je,..

ow,.. ja had zelf die topic van "tandjes in ziiiiiiicht! " haha..
Ja Kay is met alles héél erg snel. Ik geef hem nog twee dagen en dan rolt hij van zijn rug naar de buik,.. Het scheelt nu nog steeds een hééééél klein friemeltje..

Esmé mv Kay

dan lopen yara en kay aardig gelijk op  yara heeft het omdraaien net onder de knie!
haha ze heeft het al een keer met 7 weken per ongeluk gedaan, maar sinds zaterdag doet ze het continu... dus nu kan je dr echt nergens meer neerleggen... van welke datum is kay?

groetjes jose en yara

Kay is van 30 juli..

Ik merk dat hij veel meer wil dan dat hij kan en daardoor soms van streek raakt.
Op het CB zeiden ze al dat het een "snelle" jongen was..
Toen hij 4 dagen oud was duimde hij al bewust. Hij stak écht zijn duimpje op en in de mond, geen ongecontroleerde actie.. Kraamhulp was verbaast, had ze nog nooit meegemaakt haha..

Als ik hem nu neer leg ergens is hij ook iets na een klein kwartiertje zat, hij is er dan op uitgekeken en wil graag iets nieuws ontdekken. Op zich een goed teken, maar vermoeiend voor mama!!
Hij blijft nu ook niet meer normaal liggen steeds zover omdraaien, bijna op de buik, en dan weer terug.. Hij wordt dan kwaad omdat hem net dat laatste stukje niet lukt haha,..

ach ja,..

We gaan het nog druk (-ker) krijgen,..

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan