ook hier even plaatsen: heeeel vroeg wakker...

Hallo,
Zal me even opnieuw voorstellen, ben al heel lang niet geweest hier op het forum. Ik zat bij het juli 2005 forum. Ik ben Marieke en mijn zoontje is op 31 juli 2005 met een keizersnee geboren, hij is nu dus 10 maanden. Een fijne druktemaker : )

Ik ben erg benieuwd hoe laat jullie kindjes wakker worden. Bij ons wordt het steeds vroeger namelijk (vanochtend was het 5 uur....pff). We hebben hem vanochtend drie kwartier laten brullen en daarna uit bed gehaald (kwart voor 6 dus). Een tijdje terug sliep hij nog tot half 7 en als we mazzel hadden tot 7 uur...
Hij gaat om 7 uur naar bed en dan eerst nog even de boel bij elkaar brullen en krijgt daarvoor nog een fles met rijstebloempap erin.

Tips????

Onze Zoon had precies hetzelfde nu 11mnd. wat wij gedaan hebben ik weet niet of jou zoon een fles krijgt sóchtens als hij wakker word.
Maar wij hebben deze steeds kleiner gemaakt van 210cc naar 180 and 150 etc.
en we zijn hem op 8 - 8.30 een broodje met een beker melk gaan geven.
En nu wordt hiij lekker om 7.30 8.00 uur wakker wat een mooie tijd is
hij gaat om 7.30 naar bed.
Hopelijk heb je hier wat aan

Groetjes trotse mama van Mitch

Hoi Marieke,

onze oudste was ook zo'n vroege vogel. En nog steeds trouwens, hij is inmiddels ruim 5.
Wij vonden en vinden tegenwoordig 7 uur al uitslapen. Kun je je voorstellen.
Echt een oplossing weet ik niet, maar wij hebben vanaf ongeveer 1 jaar een TV met video gekocht op onze kamer en legden hem 's morgens tussen ons in met een band van de teletubbies. Dan konden we tenminste zelf tot 6.30 uur blijven dommelen. Dat scheelde al weer wat. Verder maar vroeg naar bed, niet altijd gezellig. Anders houd je het niet vol op de duur. Toen hij ongeveer 3 was hebben we een tijdsschakelaar gekocht met een leuke lamp. Als de lamp uitging was het tijd om uit bed te komen. Klok lezen was toen nog geen optie, inmiddels kan hij dat wel en hebben we een belongingskaart met groene gezichten voor de dagen dat het gelukt is en rode gezichten voor als hij te vroeg is.

Nummer 2 en 3 ( 3 en 1 jaar) slapen gewoon tot 7.30 uur, zonder dat we daar moeite voor hoeven te doen. De oudste is gewoon een vroege vogel, het tijdstipvan naar bed gaan heeft daar nooit enig invloed op gehad. Enkel humeurig vroeg wakker worden als we hem lang oplieten. dat was dus ook geen oplossing.

Succes in ieder geval en 1 troost. Vaak is het tussen  6 en 8 veel zonniger dan de rest van de dag. Wij zien dat tenminste , alle slapers missen dat.

Terug
Bovenaan