ook hier tandjes...

Hallo, onze dochter van bijna 8 maand krijgt haar eerste tandje/s. Vorige week zondag heb ik voor het eerst een streepje in haar kaak gezien, nu kan ik het tandje al een beetje voelen. Ze heeft op sommige dagen last van een verhoging en dunne poepbroeken/rode billetjes. Vooral de laatste dagen is ze heel erg jengellig, niks lijkt goed te zijn voor haar, ze eet minder goed en vooral de afgelopen nacht sliep ze heeeel slecht. Normaal gesproken horen we haar nooit of hoogstens 1x per nacht, maar gisteren was het echt pittig (voor ons gevoel dan), ik moest er echt om het uur uit...Ik neem aan dat dit bij de tandjes hoort?
Nu is mijn vraag hoe ik het 's nachts het beste kan aanpakken. Ik wil niet dat ze er aan went dat ze elke keer opgepakt wordt, dus soms doe ik het wel, soms aai ik alleen over haar bolletje, ik geef haar een beetje sap...ze ging dan weer verder met slapen maar werd na een uur weer wakker en de laatste keer begon ze direct te huilen toen ik de deur dicht deed. Ik ben niet meer naar haar toegegaan, en na een tijdje viel ze in slaap. Wat vinden jullie dat ik het beste kan doen, wat zijn jullie ervaringen? En hoe lang kan zoiets duren, voordat de tandjes er helemaal doorheen zijn?
Alvast bedankt voor jullie tips!
Groetjes, Gingie
 
Volgens mij duurt het wel even voordat een tand echt helemaal door is.

Er zijn van die bijtringen met een vloeistof erin te koop die je dan kunt koelen. Dat schijnt verlichting te brengen. Ook zegt men dat je op de plek waar het tandje moet komen met je vinger wat tegendruk kunt uitoefenen en dat dan de pijn verlicht.
 
Hier helpen de Chamodent druppels van VSM al een hele poos.
Ons ventje heeft nu nog 1 hoektand en 4 kiezen te gaan en dan zijn wij de komende jaren verlost van tandenpijn!
Als het echt te erg wordt met de jengeligheid, stippen we ook nog aan met Dentinox dat verdoofd de pijnlijke plek een beetje. Ook kun je bij ernstige klachten ook rustig een zetpilletje geven hoor!
Heb zelfs maar eens een zeurderige pijn in je kaken, wedden dat je dan ook een paracetamolletje pakt?

Ik zou wel een beetje oppassen met sap 's nachts; ook al zie je nog maar 1 streepje in de kaak, de tandjes kunnen al wel aangetast worden door zoet!
Als hier 's nachts al wat drinken aangeboden wordt is het gewoon water..
Verder over het wennen aan aandacht; wij waren door ook altijd huiverig voor, maar nu 10 maanden verder (ons ventje is 20 maanden maar kreeg met 10 maand zijjn eerste tandje) is onze ervaring dat hij alleen wakker wordt als er wat aan de hand is en op het moment dat dat weer over is, slaapt hij gewoon weer door!
We nemen hem weleens mee naar ons bed om hem even rustig te laten worden en om bv het zetpilletje even in te laten werken maar dan ben ik vervolgens wel heel strikt; op het moment dat hij slaapt in ons bed gaat hij binnen 5 minuten weer terug naar zijn eigen bed.
En nu heb ik zo'n grote zitzak op zijn kamer en ga ik daar even inzitten als hij gedroomd heeft ofzo!

Succes met deze periode!
Hoop dat je wat hebt aan mijn verhaal...

Groetjes Sas

 
Mijn zoontje is nu 8,5 maand en alle 4 zijn bovenste tandjes zijn al door en komen door.
Tegelijk.
Wat als gevolg heeft slapenloze nachten voor ons.
Huilen sjagerijnig niets is meer goed.
Ik geef hem een zetpil als het echt niet meer te doen is voor hem.
Zo heb ik ook gel besteld bij de apotheek en ik merk dat hij er dan een stuk minder last van heeft!
De gel heet Gengi Gel baby.
Ik neem hem niet mee naar onze kamer want die kleine hebben het snel genoeg door en ik ben bang dat hij dan niet meer anders wil.
Ik troost hem gewoon op zijn kamer en ga dan weer weg.
Meer tips heb ik ook eigenlijk niet.
Ik denk en ik hoop dat het gewoon een kwestie van tijd is, want ik vind het erg vermoeiend om er 7 a 8 keer per nacht uit te moeten!
Strekte met jullie hummeltje!
p.s een koude bijtring is ook erg prettig om op te knagen
 
Als mijn dochter (7mnd) 's nachts huilt dan til ik haar even uit bed, zing een slaapliedje en leg haar dan weer terug. Dan loop ik meestal gewoon weer weg en gaat ze naar een paar minuten slapen.
Soms is ze meer overstuur en dan lukt het nog wel eens om haar in slaap te "wiegen" Ze ligt dan wel gewoon in haar eigen bedje, op haar zij. Dan leg in m'n handen op haar schouder en haar heup en dan wiebel ik haar zachtjes heen en weer. Vaak wordt ze daar rustig van.
Ik neem haar eigenlijk nooit mee in mijn eigen bed (maar misschien komt dat nog als ik er zelf doodop ben). Dan blijf ik net zo lief even bij haar op haar kamertje.
Maar ik ben benieuwd hoe het de komende dagen bij ons gaat, want ze heeft vandaag ook haar eerste tand door! Dus wie weet wat er hier nog gaan gebeuren.......
 
Terug
Bovenaan