ook ideetjes nodig

Hiya mommas!

Ik heb ook leuke ideetjes nodig voor een kado.
Hier in the States krijg je als je zwanger bent van je eerste kindje een "babyshower". Dat is een feestje voor alleen dames waarbij je in principe je hele babyuitset kado krijgt (handig!) je hoeft dus bijna zelf niets aan te schaffen. Het het hoeft niet perse iets prakties te zijn. buiten de grote kadoos heb je ook zoiets als een "wishingwell" dat is meestal een wasmand of speelgoedkist vol leuke kleinere kadootjes, kleding, speeltjes etc. (haha in de mijne zat zelfs een fles wijn voor mama)
De aanstaande mama registreerd meestal bij een aantal babywinkels (dat houdt in dat je op een lijst aangeeft wat je hebben wil en mensen kopen dan een kado naar aanleiding van die lijst) maar....alles op de lijst is al aangeschaft!!! Nu zit ik dus zonder kado voor mijn zwangere vriendin en de babyshower is a.s. zondag! HELP.
Wat haalde jullie in huis om je voor te bereiden op je kindje, wat was handig, wat vond je leuk en wat bleek helemaal niet te werken? (Psychopuppy anyone?)

Ajuus, ilja

badjasje
badcape
slofjes
buikdrager (met meerdere mensen betalen?)
draagdoek
geweldig mooi voorleesboek

ppffff nog meer ideeen iemand?

liefs Jenneke en succes!

Die Fisher Price hond ff het kwijl van af poetsen, strik om zijn nek, leuk inpakken, Max vooral thuislaten en dan heb je een prachtig cadeau! Eventueel een groot keukenmes erbij...

Koop de kleinste maat luiers en gekleurde elastieken en een paar linten. Rol de luiers op en maak van drie lagen een luiertaart. Daaraan hang je wat kleine cadeautjes aan (knuffeltje, rompertje, etc) en klaar is kees (euhh llya). Als je de taart niet te groot maakt, kan je het in een avondje doen. Het is altijd een succes vind ik want je bent zelf creau bezig geweest en wie kan nou geen luiers gebruiken. Ik pak de taart dan ook nog in in celofaan.

Annemieke

P.s. onderstaande taarten zijn niet van mij

Ha Ilja,

Terug op aarde?! hahaha!

Misschien kun je ideetjes op doen op de site van het rozewolkje (nl erachter), een winkeltje bij mij in de buurt. Iets over laten vliegen gaat niet meer lukken, maar voor de ideetjes wel een goede site.

Wat ik zelf een leuk kado vond was het geboortekaartje ingelijst door een professionele lijstenmaker. Mooi, persoonlijk en blijvend kado. En dat zal vast niet op haar lijstje staan. Sowieso is een verpersoonlijkt kado erg leuk, dus iets met de naam van het kindje er op.
Oh, maarruh...ik bedenk me nu dat zo'n babyshower al wordt gehouden, voor het kindje er is. Toch? Uhmmm.. nou sorry, dan heb je aan mij niet zoveel dus....Sorry!

Groetjes,
Ellen mv Julian

gohhhh wat moeilijk, zit even mijn hoofd te breken voor je... krakkkk.... komt weinig....

Fotoalbum
Setje voor gips afdrukken te maken
De luiertaart (vind ik persoonlijk ook erg gaaf)
Leesboek
blabla kids knuffel (online te bestellen bij blabla.com) (is Tess haar favo knuffel)
Anthropologie  hebben ze leuke memory spelletjes
Puzzel

Meer kan ik echt even niet zo snel bedenken.

Succes, Nanda

je kan ook  een tegoedbon geven voor zo'n schilderij/ingelijst geboortekaartje ..
Of een mamma-pakket. Badolie, buiksmeersel, moeder-zijn voor dummies, pantoffels, abonnementje op de viva (maar dan wat jullie daar lezen), maskertjes ...
Een zwembadkaart voor de 1e 10 keer babyzwemmen, cursus babymassage ...
Tegoedbon voor avondje uit met de vriendinnen ....

Liefs Nelleke

hahaha waarom kom ik daar zelf nou niet op! Gewoon psycho puppy weggeven ha! Maar nee dat kan niet want mijn vriendin is op de hoogte van dat enge ding. We hebben al een plan als iemand anders haar dat ding kado doet....zal niet in detail treden maar het heeft te maken met diep water en betonblokken :)
Oh Annet die luiertaarten zijn iderdaad leuk! haha zo leuk dat ik er al een voor haar gemaakt heb, dus die heeft ze al. De persoonlijke kadootjes spreken me ook wel erg aan, bedankt voor het meedenken mommas! Dit forum rocks!!!!!!!!

Ajuus, ilja

Terug
Bovenaan