Ook ik ben nieuw...

Hallo iedereen,

Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap... Ik zal me even voorstellen:

Ik ben Marcha ben 21 jaar, werk in de kinderopvang en ben nu 5 weken zwanger van ons 1e kindje...

Ik zit met een probleem wat jullie waarschijnlijk wel kennen:
Ik ben zo verschrikkelijk bang voor een miskraam, ik blijf maar info zoeken en kan me er niet van af zetten. Zelf heb ik het gevoel dat het wel goed zit, maar toch...
Ook heb ik nu al de eerste kwaaltjes, pijn in mijn rug (is dit normaal), trek in bepaalt eten (kaas met mosterd), lichte (onder)buikpijn...

Nu heb ik al gelezen op deze site dat dit veel voorkomende klachten zijn maar toch, hebben jullie hier ookal last van?

Nou ik hoop dat iemand mij kan helpen, het is allemaal zo nieuw voor me en lees zoveel verhalen... Nou alvast bedankt...

Liefs Marcha
 
Hoi Marcha,
daar hebben we bijn a allemaal last van. Ik wil het liefst iedere dag een test doen om te bevestigen dat ik zwanger ben. Je weet het wel maar je gelooft het niet.
Maak je niet te druk om   een miskraam. Als het al gebeurd dan kun je er niks aan doen. Geniet er gewoon van dat je zwanger bent en laat het over je heen komen. Ik hoop dat een echo mij rustiger maakt maar er zijn genoeg meiden die dat ook niet genoeg vinden.
Ik denk dat het juist een voorproefje is voor het moederschap. Het verantwoordelijkheidsgevoel dat je krijgt voor je kind is groot en dit is daar een voorproefje van.

Veel plezier en gezondheid voor/tijdens je zwangerschap.

Gr Mariet
22 jaar 8w4d zwanger van 1e kindje.
 

Hoi hoi

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
de klachten die je beschrijft zijn heel normaal hoor bij een vroege zwangerschap, sommige hebben ze zelfs langer!
Ik heb ze zelf niet gehad maar mijn beste vriendin, die nu 16 weken zwanger is heeft ze bijvoorbeeld wel.
Ook het gevoel dat je ongesteld moet worden kan voorkomen dus mocht je daar last van krijgen, dan weet je dat het er allemaal bij hoort!
Zelf kwam ik erachter dat ik zwanger was toen ik al bijna 11 weken zwanger was, tot de termijnecho heb ik gedacht dat er niks zat maar dat zat er dus wel! een kleine frummel van 4,7 cm!
Ik ben nu precies 33 weken zwanger, ook van mijn eerste kindje ( ben ook net zoals jou 21)  en ik ben nog steeds bang dat er iets mis mocht gaan.
Ik denk dat die angsten nooit helemaal weg gaan, het word misschien minder, dat heb ik ook wel, maar toch..
Ik denk dat het idd met je verantwoordelijksheids gevoel te maken heeft, je voelt je nu al verantwoordelijk voor je kleine uk.
ik wil je veel succes wensen en het komt allemaal wel goed joh!
nog even paar weekjes wachten en dan heb je een echo!
en voor vragen kun je altijd op het forum terecht!

liefs sarah
 
Terug
Bovenaan