ook ik ben weer terug.... + vraagje

ja hoor, hier weer een mama die zich schaamt   ben de laatste tijd nogal lui geweest, maar heb natuurlijk wel elke dag even bijgelezen.

Mijn man en ik zijn twee weken geleden voor het eerst sinds de kinderen een weekendje samen weggeweest! Ik vond het vreselijk, de eerste keer in 3 jaar en zag er enorm tegenop. Ook omdat Milo nog borstvoeding krijgt leek het me niet makkelijk. We gingen met mijn werk naar Eilat () en tja, 1 keer moet toch de eerste keer zijn! En Eilat all inclusive kan je natuurlijk niet weigeren haha. Het was geweldig!!! We merkten dat we ons gewoon echt goed hebben vermaakt zonder constant aan de kinderen te denken, en de kinderen hebben zich ook goed vermaakt!

Verder alles helemaal prima hier, het begint te kriebelen voor een derde. MIjn man wil nog een paar maanden wachten en dat vind ik prima, ik wil er tenslotte niet aan beginnen als hij er nog niet klaar voor is

En dan nu mijn vraagje........ Hier in Israel is Milo de enige niet-besneden jongen. Niemand weet dus wat ze er mee moeten en ook mijn man, 1000% hysterische Israelier kan zich echt niet voorstellen dat je het voorhuidje niet mag lospeuteren om het schoon te maken (sorry). Hij zei dus dat hij wilde dat ik het jullie vraag! Nou graag, jullie weten er meer van dan de inwoners van dit hele land bij elkaar hahaha. Dus even concreet: wat moeten we nou doen? Schoonmaken of juist niet? En zo ja: hoe dan? Hoe meer reacties hoe beter, ik moet mijn man tenslotte overtuigen

Thanks!

Volgens mij heb jij gelijk. In de groeigids van het cb staat het hier ook:Bij een jongen is de voorhuid van zijn penis meestal verkleefd. Probeer het niet los te maken en maak alleen de plekken schoon waar u bij kunt. Voor het zevende jaar verdwijnt de verkleving over het algemeen vanzelf.
Je kunt ook kijken op groeigids.nl misschien dat dat je man kan overtuigen..
Groetjes Laura mv Thom

Idd,.. lekker laten zitten hoe het zit. En daar waar je bij komt gewoon schoonmaken met washandje oid. Maar ga nooit aan het voorhuidje lopen peuteren en pielen zodat je "erin" kun zal ik maar zeggen of naar achteren kunt schuiven want dit mag echt niet!!!..

Als het dus nog "dicht/vast" zit lekker zo laten. En iets wat nog vast zit daar komt ook écht niks van vuil  tussen hoor..

En buiten dat om, het voorhuidje is er niet voor niets. Een reden zou zijn dat het hygienischer zou zijn om het weg te halen, maar dat vind ik onzin. Met één enkele schuifbeweging kun je "hem" net zo mooi poetsen hoor! hahahah... (tenzij het om medische redenen is, als je er bv over struikelt hahaha)
Maar zelf ben ik er absoluut geen voorstander van (google maar eens), maar ieder 't zijne..

Dus papa van Milo,.. Ik heb vroeger met je te doen gehad hahaha!!!

Esmé mv Kay

Hier op het CB zeiden ze ook dat je er niet aan mag zitten om schoon te maken. Julian zijn papa doucht vaak met hem en doet dan heel voorzichtig de douchestraal op zijn piemeltje, maar zonder aan het voorhuidje te trekken. Volgens het CB maken de jongetjes zelf meer ruimte (en groeit dat natuurlijk ook) doordat ze zelf ook met hun piemeltje spelen en er aan trekken. De natuur weet dus prima hoe hier mee om te gaan.

En ik doe nog een schepje bovenop de ethische discussie (hahaha!):
Ik vind een (half) blote eikel mooier dan een penis met een tuitje. Misschien omdat het er "jonger" uitziet. Als ik naar mijn eigen lichaam kijk zie ik ook veel overhangend vel waar ik niet vrolijk van word, hahaha!

Ellen mv Julian

Hey Steph!
Gezellig dat je er weer bent (was ; ) )
Had je al gemist!

Dat wilde ik alleen even zeggen want van besnijdenissen en schoonmaken van die "apparaatjes" heb ik geen kaas gegeten ;)

liefs
Daan

Terug
Bovenaan