ook ik heb een vraag over doorslapen!

hallo allemaal!

mijn dochter is deze week 11 weken oud en slaapt ook nog niet door!

zij krijgt flesvoeding (kunstvoeding)
4 overdag en nog 1 s'nacht.

overdag krijgt ze 180 cc en die van 4 uur s'anacht heb ik 120 van gemaakt ik ben wat aan het afbouwen.
volgens het voedingpak mag ze als ze 6 kilo is 4 voedingen op een dag van 180cc

zij zit al over die 6 kilo.

is het nou een gewoonte van haar dat ze s'nacht komt? omdat ze in dat ritme zit?
want ik heb eigelijk niet echt het idee dat ze dan erg hongerig is!
vanaf hoeveel weken moet een baby doorslapen?

groetjes van een moeder die zelf nu eindelijk wel weer eens wil doorslapen!

Hoi Wilma,

Het zou best gewenning kunnen zijn, hoor. Dat was het bij Esther (morgen 12 weken) ook. Vorige week hebben we haar i.p.v. haar fles haar speen gegeven. Toen kwam ze i.p.v. 2 uur om 5 uur. 2 dagen later sloeg ze m.b.v. haar speen zelfs de nachtvoeding helemaal over. En eergisteren en afgelopen nacht heeft ze helemaal zelfstandig doorgeslapen! Blijkbaar moesten we gewoon even dat ritme doorbreken...
Maar hoe laat krijgt Jasmijn haar flessen dan, dat ze er evt. 4 krijgt? Esther zal nu ook bijna 6 kg zijn, maar die 5 flessen zuigt ze in no time naar binnen, dus dat worden er voorlopig echt nog niet minder ben ik bang...

Groetjes,

Eveline

Hoi Wilma,
goede tips hierboven van Eveline. Het lijkt mij ook gewenning. Maar ik zou die nachtfles dan laat gaan geven, want voor 4 flessen is je kindje toch nog te klein? Tenminste bij ons op het CB zeiden ze dat Quinn gewoon 5 flessen van 180 cc moest drinken, ook al kan hij best al doorslapen van vroeg in de avond tot 's ochtends.
Groetjes Veerle

Jasmijn haar voedingstijden zijn nu :04:00-08:00-12:00-17:00-22:00.
Jasmijn die drinkt niet altijd haar flessen leeg, ze laat vaak 10/20 cc staan. meestal laat ze zelfs met haar laatste voeding 50 staan.
qau gewicht moet ze 5x 180 cc hebben en volgens het voedingspak als ze boven de 6 kilo komt moet ze 4 x 180 cc. (staat op nutrilon voor hongerige baby's).

omdat ze niet alle flessen altijd leegdrinkt komt ze mij ook niet echt hongerig meer over.
en ik geef haar 04:00 120 cc en wil dat langzaam gaan afbouwen, binnenkort geef ik haar dan 90 cc.
ik heb idd ook al geprobeerd om haar dan idd om 04:00 een speen te geven, die ze normaal heel erg graag wil. ik kan het dan misschien maar een half uur rekken en dan brult ze nog harden dan eerst.
ik moet denk ik nog even geduld hebben.

maar in ieder geval bedankt voor jullie tips!

groetjes Wilma

oja mocht Jasmijn over een tijdje op 4 flessen overgaan hanteer ik de volgende voedingstijden:
06:00/07:00- 12:00- 17:00- 22:00

ik heb ook al geprobeerd om er nutrix door te doen in die laatste fles maar dan komt ze nog stees om de zelfde tijd s'nacht.

Ook wij hebben het ritme van ons ventje doorbroken. Hij kreeg om half 12 's avonds de laatste fles, sliep dan altijd en dronk de fles niet leeg. Toen we deze fles een keer oversloegen, sliep meneertje de hele nacht door (van half 8 's avonds tot 7 uur 's ochtends). Omdat dat natuurlijk nog te lang is voor zo'n kleintje (toen 9 weken), zijn we de laatste voeding gaan vervroegen. Hij slaapt nu inmiddels bijna iedere nacht door, 22.00 laatste fles en meestal rond 6/7 uur wakker. Soms ook weleens half 5, maar ja dat hoort erbij!

he hoi,

ja Jasmijn krijgt ook om 22:00 de laatste fles.

en 5 x 160= 800

en jasmijn krijgt nu 4x 180 en 1x 120 = 840

komt bijna op hetzelfde neer dus, want jasmijn laat altijd wat staan. zo'n 10/20 cc.

die fles van 04:00 gaat wel altijd helemaal leeg (120 cc)

groetjes Wilma

Terug
Bovenaan