Ook ik mag nu eindelijk starten met IUI!

Hallo meiden!

Ik zit inmiddels een jaar aan de clomid 150 mg en pregnyl. Mijn gyn vond het niet nodig om verder te gaan. Zo zou ik de meeste kansen hebben op een zwangerschap volgens hem.
Vandaag heb ik (op mijn verzoek) weer een evaluatiegesprek  gehad bij mijn gyn. Ik heb gezegd dat ik het zo niet meer trek. Ten  1e werd ik zo labiel als wat van die clomid, en ten 2e had ik het idee dat dit voor mij geen uitkomst was.
Nu moet ik zodra ik ongesteld word bellen en een afspraak maken voor het HSG onderzoek en bloed laten prikken. Wel zal ik de 3e CD weer gewoon starten met Clomid. De  daar op volgende  cyclus gaan we hoogst waarschijnlijk al staren met puregon en IUI.
Ik mag zeggen waneer we daaraan beginnen. Als ik na het HSG onderzoek nog eerst een tijdje zelf wil "klussen" met behulp van hormonen en pregnyl dan is dat ook goed. Maar zodra ik zeg dat ik met IUI wil gaan starten, doen we dat.
NATUURLIJK wil ik dat gelijk! Eindelijk gaat er iets gebeuren.
Ik vind het allemaal heel spannend!!

Dus daarom ben ik ook zeer benieuwd naar jullie ervaringen met zowel HSG (ik weet dat dit zeer pijnlijk is), puregon en IUI.
Dus alsjeblieft, stel me gerust en zeg dat dit idd het beste is, hihi.

Liefs Nicole

Hoi Nicole
Ik heb 7 keer IUI gehad in combinatie met puregon en pregnyl. Ik moet je eerlijk zeggen dat het mij allemaal erg is mee gevallen. Ik heb weinig last van de puregon gehad. Jammer genoeg is het ons niet gelukt om door middel van IUI zwanger te worden. Ik wil je in ieder geval veel succes wensen en hopelijk heb je snel een wondertje in je armen.
Liefs nurse71

Hoi hoi,

ik heb nog geen ervaring met de hsg.
Die krijg ik deze maand als ik ongesteld ben geworden.
Dit onderzoek is even pijnlijk.
Ze spuiten contravloeistof in de baarmoeder en eileiders.
En maken hier ook foto's van zodat ze kunnen kijken of er verklevingen ofzo zitten en wat de vorm van de baarmoeder is.
Na dit onderzoek ben je vruchtbaarder.
Wij moeten na dit onderzoek een half jaar ongeveer zelf klussen.
Of er moet iets raars uitkomen. En dan kijken ze verder.
Ik heb nog niks van hormonen enzo hoeven slikken.
Misschien dat het na de hsg zou moeten.
Maar eerst wachten we even af of we ongesteld worden of niet.
Er is nog een topic over de hsg. onderzoek met contravloeistof ofzo heet het.

Groetjes fanny.

Terug
Bovenaan