Ook ik richting IUI

A

Anoniem

Guest
Vandaag naar de gyn geweest voor de uitslagen. Mabs zaadjes zijn niet al te best en ik heb ook nog eens niet altijd genoeg progesteron na mijn eisprong. Na overleg is besloten dat we gaan IUI met lichte stimulering gaan proberen.
Dat was niet wat ik nu al verwacht had, maar op zich ben ik er wel blij mee. Er gebeurt tenminste iets.

Na 3 x gaan ze een kijkoperatie met eileiders doorspuiten (lacrascopie) doen en dan nog 3 pogingen IUI..

Helaas is het heel erg druk en moet ik een maand wachten voordat ik terecht kan voor de intake, wat betekent dat ik pas over 2 cycli echt IUI kan gaan doen, omdat ik vandaag ongesteld ben en een week vóór de intake weer. En dan is het te laat om nog met stimulering te starten.

Maar dan kan ik er nog even aan wennen en daarnaast is er ook een kans op natuurlijke zwangerschap.

Gelukkig weet ik via hier al wat meer over IUI. Vind het toch best wel heftig dat we nu behandelingen nodig hebben.

gr.
Wenser

Wat goed dat er nu echt wat gaat gebeuren!
Die twee maanden wachten zijn ook zo voorbij, hoor. De tijd gaat sneller dan je denkt.

Maar waarom krijg je na drie iui pas de laparascopie, als ik vragen mag? Ik kreeg deze voor de eerste iui, zodat ze zeker wisten dat de iui kans van slagen had. Uiteindelijk niets gevonden, maar toch...

Heel veel succes tijdens de iui eals je vragen hebt, hoor ik het wel!

Liefs Daisy

Dat heeft ermee te maken dat ik al eens een HSG heb gehad, die goed was. En ze er gaan er vanuit dat als het toen doorgankelijk was (en ik geen ontstekingen etc. heb gehad, wat ik niet heb gemerkt), dat het nu nog prima is. Maar als het 3 x niet is gelukt, gaan ze voor de zekerheid toch kijken.

Ik heb wel goede hoop op IUI met stimulatie, omdat de spermakwaliteit niet zo goed is en mijn hormonen niet. Als bij beiden een 'zetje' wordt gegeven, dan zou dat best eens de oplossing kunnen zijn, zonder dat ik een kijkoperatie hoef.

Bij jou was toch alles goed vwb. jouw hormonen en de zaadjes etc.? Misschien dat dat ook scheelt, dat bij mij toch wel een mogelijke oorzaak is gevonden.
Had jij ook stimulatie en zo ja wat hield dat in? En waarom hebben ze dat gegeven?

En die twee maanden.. tja die kunnen er heus nog wel bij ;-)

Al twee keer een heel verhaal getypt en al twee keer niet verschenen :-( Poging drie!

Bij mij was alles idd goed, en bij mijn vriend ook. De kijkoperatie kreeg ik ook na de hsg, maar om uit te sluiten dat ik endometriose zou hebben. Bij jou zou de operatie zijn om alles door te spuiten, begreep ik? Toch net weer een iets andere insteek, hoewel ze bij mij toch ook alles weer even hadden doorgespoten.

Bij de IUI werd ik gestimuleerd met fostimon. Dit hormoon schijnt vrij zwak te zijn, maar voldoende voor mij. Ik moest dit spuiten zodat er ipv 1, 2 follikels gaan groeien. Daarbij heeft het de leuke eigenschap dat ook je baarmoederslijmvlies beter doorbloed wordt en dus wat dikker wordt dan 'gewoon'.
Om mijn ei te laten springen, kreeg ik pregnyl. Dit was wel even een gemende spuit, mdat deze uit de koelkast komt. Je kan het wel iets opwarmen, maar bij mij bleef er, door de pregnyl zelf, altijd een paar uur lang een pijnlijk bultje achter op de prikplaats. Waarschijnlijk is dit gewoon de reactie die pregnyl heeft. Hier kun je je overigens wel zwanger door gaan voelen, wat pregnyl is gewoon hcg wat je in spuit. Pregnyl is behoorlijk schaars op het moment, dus het kan best dat je hiervoor bijv. ovitrelle voorgeschreven krijgt. (ervan uit gaande dat je ook hormonen krijgt om je eisprong op te wekken)
Ik kreeg ook uit mezelf een goede eisprong zonder hormonen, maar door de pregnyl is het tijdstip van de eisprong beter te bepalen en vindt de IUI echt op het meest perfecte uur plaats.

Van bijwerkingen heb ik eigenlijk weinig tot geen last gehad. Wel wat van de pregnyl, maar dat is een spuit hcg. Wat pijnlijke boobies, snel moe enz. Gelukkig geen hoofdpijn, gewichtstoename, emo buien, enz.!

Hopen dat mijn verhaal dit keer wordt geplaatst...

Liefs Daisy

Succes met de IUI !! Hoop voor je dat je in de tussentijd toch nog zwanger mag worden!!

Liefs M

Dank je Daisy voor je uitgebreide verhaal. Wel eng hoor, dat prikken!

Het prikken valt reuze mee. Het enige wat je niet moet doen is twijfelen, maar de naald in een keer insteken. Dan voel je er het minst van!
Succes!

Terug
Bovenaan