ook ik stel me even voor

hoi allemaal

ik ben Sanne 23 jaar ik ben 3 jaar getrouwd en we wonen in friesland.
onze dochter word 31 december 4 jaar.
ik ben 1 juli 2010 uitgerekend van de 2e, ik ben nu 6 week zwanger.
op 20 november heb ik een intake gesprek bij de vk en 1 december de eerste echo.

mijn kwaaltjes zijn:
vaak moe, stemmingswisselingen, zwaar duwend gevoel in mijn onderbuik, vaak plassen en pijnlijke borsten.

mijn ouders en mijn zussen weten het al.
de ouders van mijn man vertellen we het zondag en de rest van de familie en vrienden vertellen we het na de termijn echo.
wij hebben er voor gekozen om het zo snel mogelijk te vertellen aan onze ouders en zussen want als het mis gaat begrijpen ze het als we ons niet goed voelen.

ik vind het wel heel vroeg maar ik begin nu al een buikje te krijgen. mijn man heeft 3 tweelingen in zijn familie dat zet me wel aan het denken.

groetjes sanne

hoi sanne,

mijn tweede zwangerschap was ook van een tweeling, ik had net als jij al een beginnend buikje met 6 wkn,ik heb toen de vk gebeld en gevraagd of ik eerder mocht langskomen.
dit kon toen gelukkig nadat ik had uitgelegd hoe het zat, want bij mijn man in de fam komen er 2 tweelingen voor en bij mij in de fam komen er ook diverse voor.
toen ik daar voor controlle was vond ze ook dat mijn baarmoeder al erg groot was voor de termijn waar ik in zat dus moest ik naar het ziekenhuis voor een echo die had ik met 7.5 weken en wat bleek, ik was zwanger van een tweeling.
de meiden zijn na 35 weken geboren en worden 23 november 2.
ik heb ook nog een zoontje van 5 en ben zwanger van ons 4de kindje.
ik heb inmiddels al een echo gehad omdat de kans op nog een meerlingzwangerschap hoger lag dan 90 procent, het is er deze zwangerschap 1 en ben op 3 juli uitgerekend.

dus als je het zeker wilt weten vraag dan aan je vk of je eerder kunt langskomen en leg haar uit wat je vermoedens zijn.

heel veel succes.

groetjes esther

Hoi Sanne,

Welkom bij de club! Ik ben Gaby en nu ongeveer 5 of 6 wk zwanger. Ik dacht ook bij onze zoon (die nu dan bijna 6 mnd is) dat het een tweeling zou zijn. Ik was hartstikke verbaasd toen bij de eerste echo bleek dat het er maar 1 was. Mijn eerste reactie was of ze nog eens kon kijken! Tja het was er toch echt maar 1! Al met al lijkt het nu bijna een tweeling aangezien er dan dalijk maar 14 maanden tussen de 2 kinderen is.
Maar wie weet krijg je er echt 2 tegelijk. Of 3?!

Wij willen dit weekend mijn familie inlichten; ik ben gewoon teveel een flapuit. Ik kan dat moeilijk voor me houden! Spannend toch weer!

En jullie dochter weet het dan ook al? En wat vindt ze ervan?

liefs, Gaby

Hoi Sanne,

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik ben nu ook bijna 6 weken en je ziet hier ook al en klein buikje verschijnen, maar bij ons zijn geen tweelingen in de familie dus het wordt er vast maar 1 hoop ik, want heb er al 1 van nu bijna 9 maanden.

Ook ik heb mijn familie ingelicht om de zelfde reden als jij geeft weet je dan heb je tenminste mensen die je kunnen steunen als het eventueel mis gaat en dat vindt ik zelf prettig.

Nou, maar we gaan er toch maar niet vanuit over 2 weken heb ik mijn eerste echo en kan weer niet wachten eerst donderdag naar de verloskunidige voor een intake gesprek.

Nou meid geniet lekker van je zwangerschap.

Groetjes Margot

hallo dames,

gefeliciteerd!! Ook ik ben zwanger nu 4.5 week. ben 12 juli uitgrekend
Ik heb 1 dec de eerste afspraak bij de vk en de echo zal volgen tussen week 10 en 12. hier nog geen afspraak voor.

Dit is ons 2e kindje , fay word in januari 3.
Wij hebben het nog niet verteld het is er ook nog niet van gekomen maar ik denk dat we het nog heel even voor ons houden, als ik niet te veel last krijg van kwaaltjes. de vorige week ben ik vanaf week 8 tot 20 weken misselijk geweest.

wij wonen in de buurt bij zwolle

groetjes annike

Hoi,

Allemaal gefeliciteerd!!

Ik ben mama van een meisje van 2,5 en dol blij dat ik weer in verwachting ben!!

Ook nu weer in juli uitgerekend, het scheelt nog geen 2 weken dus dat wordt spannend!

Op 4 december mogen we voor het eerst naar de vk. Ben nu bijna 6 weken.

Groetjes,
Sammie

Gefeliciteerd allemaal.
Vandaag getest en ZWANGER. Nog wel heel pril want ik ben vandaag 3 weken en 3 dagen. Maar de symtomen waren zo duidelijk dat ik niet langer kon wachten tot 10/11 (NOD). Als alles goed gaat komt ons tweede spruit 20 juli. Ik ben al mama van een zoon van 16 maanden.

hoi Gaby,

ja onze dochter weet het ook al.
ze vind het heel leuk en omdat ze 4 is begrijpt ze het ook meer.
ze heeft zulke leuke opmerkingen.

ze vraagt: als de baby uit je buik komt dan gaat je trui stuk he?

onze dochter wil altijd alles weten en ze zal vast met de vraag komen: hoe komt de baby uit je buik?

wie heeft goede ideeen hoe je een kind van 4 goed uit kunt leggen hoe een baby geboren word?

Gr sanne

Terug
Bovenaan