ook ik zoek en leuke jongensnaam

A

Anoniem

Guest
Oh wat is dat moeilijk zeg!
Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik heel lang gezocht naar een leuke jongensnaam. Een meisjesnaam was zo gevonden.  
Nu zit ik weer in hetzelfde schuitje. Een meisjesnaam zal geen probleem op gaan leveren maar die jongensnaam....
Ik ben er vroeg bij, juist omdat ik het zo lastig vind.
Onze zoon heet Tijn dus ik zoek iets wat daarbij past. De achternaam is lang dus het moet wel kort en stoer zijn. En het liefst een naam die je niet zoveel hoort.
Ik heb veel gezocht op het net, ik heb ook in de lijsten gekeken van de dames die al bevallen zijn maar helaas.
Wie heeft inspiratie????
Laat het me weten, ook al ben ik de zoveelste.........

hallo

mijn zoontje heet mick en die naam hoor je niet zo heel erg veel wel rick ,rik of nick,
lars is ook wel een leuke naam.
succes

heb je de meisjesnaam al wel

Mijn zoontje heet Twan (van Antoine of wel Antonius). Ook een naam die je niet veel hoort. Wij vonden het wel leuk, omdat mijn man half-frans is, maar ik wilde geen echt Franse naam (zoals Toine), maar Twan vond ik leuk (wij zonden de NOS-correspondent uit Amerika Twan Huys ook wel een leuke vent om te zien, dus zo kwamen wij op het idee)..
Nadeel: dan hebben allebei je kinderen dezelfde voorletter (als je het bij één naam houdt, tenminste).

Hoi JJ,

ook hebben wij een lange achternaam, dus zochten ook wij naar een stoere korte jongensnaam en wij kwamen bij Luuk. Kwam toen nog niet zo veel voor.
Hopelijk heb je er iets aan. Succes

Groetjes Miranda

hoi

mijn buurjongen heet mika mischien is het wat.

suc6
mazzel 36w

Van ons lijstje is helaas geschrapt: Douwe. Ik vind het een geweldige naam (past ook wel bij Tijn vind ik) maar ik heb (schoon-)familie in Amerika en Duitsland, en die moeten het ook kunnen uitspreken! Het is niet een heel veel voorkomende naam.

Vrienden van ons houden ook van korte, ouderwets Hollandse namen, en hun zoontje heet Peer. Sommige mensen vinden 't zielig maar ik vind het prachtig. Teun vind ik ook leuk, maar Teun en Tijn? Beetje raar misschien.

Succes met de zoektocht! Ik ga binnenkort een namenboek uit de bieb halen, haha!
~Hilde

Oh, en Niek? Tijn en Niek,   Niek en Tijn. Moeilijk he, een jongensnaam?

hallo

ons zoontje heet diliyan op zijn amerikaans uitspreken.
misschien vind je die leuk.
tot nog toe is hij de enige in nederland met deze geschreven naam.

liefs starcy

Terug
Bovenaan