Ook last van sacherijnigheid...?

Hoi,
Je hoort het bijna niet dus vroeg ik me af of er meer zijn die last hebben van sacherijnig zijn in hun zwangerschap. Ik heb er zelf erg veel last van, en betrap me er zelf op dat ik heel geirriteerd kan zijn tegen m'n vriend. Dan denk ik weer: waarom doe je dit nou? Ik kan ook heel down zijn en me zorgen maken om ALLES. Om de dagelijkse dingen, dingen die ik nog moet doen, de bevalling, dingen die kunnen gebeuren, enz. Soms maakt het me helemaal gek. Daarbij is het een enorme chaos in m'n hoofd omdat ik mega vergeetachtig ben, het is echt niet normaal. En ik voel me zo kwetsbaar en onzeker over alles. Vooral over wat mensen van me denken. Terwijl ik juist soms enorm kwaad kan worden of dingen zeg die ik normaal niet zou zeggen. Ik herken mezelf bijna niet meer! Nou ja, een gedeelte dan.
Heeft een van jullie hier ook last van? Of van 1 van deze dingen?????
Help!

Wendy

Hoi wendy,

Ik merk wel dat veel sneller down ben dan normaal. Ik kan ook niet meer zo goed relativeren. Als iets maar een beetje tegen zit, kan ik er even niks positiefs meer van maken.

Dan lig ik in bed te piekeren over iets en denk dan 'ik moet gewoon even aan iets leuks denken'. En dan kan ik dus op dat moment niets verzinnen en zie ik alles alleen maar zwart in. Terwijl ik normaal een heel positief persoon ben.

Dus ik herken het wel een beetje hoor. Hetzelfde gebeurd als ik erg blij ben. Zo moest ik twee dagen geleden ineens spontaan huilen (heel kort, dat wel) toen ik zag dat mijn man eerder thuis kwam. Ik had net een dip-dag en toen kwam 'ie ineens aan en vertelde daarna dat ie ook nog eens mee kon naar de echo de volgende dag.

Groetjes, Marisa

Hoi,

De eerste maanden had ik daar erg veel last van. Om het minst of geringste werd ik al boos. Nu is dat gelukkig een stuk minder en ik probeer er ook ontzettend op te letten.

Ach maar ja, hoort erbij toch??

groetjes nynke

Hey Wendy,

Jep hier nog zo eentje!
Had ik bij mijn vorige zwangerschap ook al last van..........Mijn vriend kan me af en toe wel schieten....

Denk dat het er ook heel erg aan ligt dat ik heel veel vergeet. Voor de zwangerschappen had ik daar helemaal geen last van. Zelde dat ik iets vergat.......Ook met leren enzo nooit moeilte gehad.
Nu is dat wel anders, ik betrap me er steeds op dat ik mezelf blijf controlleren of wel alles goed gaat.
Dat vreet bij mij in elk geval heeeeel veel energie. Waardoor ik moe ben en dat dan weer afreageer op mijn vriend. Beetje oneerlijk, maar ik kan er niets aan doen....Dus nog ff doorbijten.

Wat bij mij wel een beetje helpt is lijstjes maken. Van de onnozelste dingen hoor.... Echt gewoon alles opschrijven wat je wil gaan doen of wat je niet mag vergeten. ( Of het de dagindeling is of het boodschappenlijsje) Hier geeft het rust, dan kan ook mijn vriend zien wat er gepland staat. Vergeet hem ook wel eens in te lichten..... en dan kwaad worden dat hij iets anders afspreekt...

Groetjes Bekker

Terug
Bovenaan