Ook maar even hier plaatsen: Verkouden

Hallo mama's,

Mijn dochter van 10 maanden is snotverkouden. Ze slaapt slecht, maar eet en drinkt gelukkig wel goed. Ik gerbuik neusdruppels en maak haar neusje regelmatig schoon met zo'n neuspompje.
Nu kreeg ik een tip om een ui naast haar bedje te leggen als ze gaat slapen 'snachts. Dit schijnt erg goed te helpen. Ik heb er dus nu een ui liggen. EN behalve de stank (vind het zelf zo vies, maar ben ook verkouden dus ruik nu gelukkig niet veel), is het niet schadelijk ofzo voor een baby van 10 maanden?

Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties en of jullie hier ervaring mee hebben.

Groetjes Kim
(mv Tess, 10 maanden
 
heey,

Bah vervelend een verkouden meisje..
Mijn dochter is ook wel eens verkouden en dan smeer ik voor het slapen gaan
(rug en borst)   in met vinks (weet niet hoe je het schrijft) babybalsem..
Hierdoor kunnen de kleintjes vrijer ademen...
Ik denk niet dat een ui schadelijk is maar ik zou haar lekker in
smeren met babybalsem..
Een neusspray en dan lekker slapen..

succes. beterschap voor de kleine meid.

groetjes simone
 
Hallo

hier nog een mama maar dan met een dochtertje van 4 maanden
die ook al geregelt verkouden is.
een uit naast het bedje kan geen kwaad helemaal niet zelfs is een oma's middeltje zoals ze zeggen.
ik doe het zelf ook en smeer merel in met luuf baby balsum en gebruik een zeezout oplossing en ook de neus peer.

en om de de geur van de ui weg tekrijgen gewoon s'morgens bv de raam even open zetten en weg is de geur.

groetjes diana
 
Dat zijn snelle reacties. Heel erg bedankt. Ik heb helaas geen luuf in huis, maar ik ga het morgen wel kopen. Ik de ui er nog staan , en zet morgen inderdaad het raam wel open. Als Tess maar van die verkoudheid afkomt. Ik ben zelf ook snotverkouden, dus neem straks ook een ui mee. HAHAHA!!
BEdankt voor de snelle reacties!!

Liefs Kim
 
Hoi, even over dat neuspompje: op het cb werd toen tegen mij verteld dat je die beter niet te vaak kunt gebruiken, het snot wordt daarmee juist gestimuleerd om aan te maken, je kunt het wel voor het slapen gaan even doen maar dus niet continu, en bij mijn zoontje werkte dat inderdaad sneller! Ik gebruik ook altijd Luuf voor baby's en een paar druppels uit een ampulletje van Daro, doet ook wonderen, alleen vinden ze dat niet zo prettig op het moment dat je het erin spuit. Beterschap voor de kleine! En die ui kan inderdaad geen kwaad...
 
Een ui gebruik ik ook altijd (als je zelf een ui aan't snijden bent komt het bij je zelf ook allemaal los, mijn dochter Lisa is al vaak verkouden geweest (ook een keel en oorontsteking gehad) En toen raadde de huisarts het zelfs aan om een vers gesneden ui naast haar bedje te zetten.
En als het vast zit gebruik ik ook bisolvon druppels voor baby's die zorgen dat het slijm los komt, en uiteraard luuf en neusspray, oja en wat ook goed werk is samen met je kind onder de douch gaan staan lekker laten stomen en de muren van de voren insmeren met luuf/vicks...of een pannetje met gekooktte kamille in een kleine kamer zetten en samen met je kleintje erbij gaan zitten (stomen zeg maar) het zelfde effect als dat douchen, maar dat douchen vind ik fijner ze zijn dan toch al niet zo lekker en mijn dochter slaapt altijd net wat beter na een douch.... (of laat ik zeggen valt na een douch beter in slaap) (ja en dat gaat meestal zo moeilijk he als ze verkouden zijn???)

Liefs, Jennifer
 
Terug
Bovenaan