Ook mijn opa is slecht

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Gisteren kreeg ik een telefoontje van mijn moeder. Mijn opa (93 jaar en vader van mijn vader) was 's nachts weer gevallen. Hij woont nog alleen. Mijn vader is erheen geweest en de ambulance was er al. Hij moest naar de wc en is toen gevallen. De broeders hebben een veel te lage bloeddruk geconstateerd. Verder ging het wel weer.

Nu is mijn vader gisterochtend weer gaan kijken en toen kon opa ineens zijn ene kant niet goed meer gebruiken. Ze zijn naar het ziekenhuis gebracht nadat de huisarts weer een ambulance had laten komen en daar is geconstateerd dat er vocht tussen de hersenen en de schedel zit. Hij is nu met spoed opgenomen in een verzorgingshuis om te revalideren. Ik hoop dat hij snel weer opknapt want hij mist zijn hond altijd ontzettend. Dat is zijn alles. Hij heeft alleen ons, mijn vader is enig kind.

Wilde ik toch even kwijt. Zit er toch wel een beetje mee in mijn maag. Het is nu steeds ziekenhuis in ziekenhuis uit. Wel steeds voor iets anders maar toch. Hij was altijd gezond en is weinig ziek geweest tot twee jaar geleden.

Groetjes
Inge

Hoi Inge,

wat zielig zeg. Je arme opa. Wat zullen jullie geschrokken zijn. Ik zal ook voor jou opa duimen dat hij vlug weer hersteld!

Groetjes van Marloes

Hoi Inge,

Wat ontzettend vervelend voor jullie. En wat bijzonder dat jullie nog steeds een eigen opa hebben.   93 is niet niks. Maar mijn opa is 98 geworden. Ik hoop dat jullie ook nog heel wat jaren met hem hebben. Wel heel zielig dat zijn hond niet mee kan met hem. Kunnen jullie hem wel meenemen als jullie op bezoek gaan? Nou ik wens je sterkte

groetjes Linda

Hoi Linda

Ik weet eigenlijk niet of de hond mee mag op bezoek, maar ik weet ook niet of dat handig is. Hij heeft een hele oude hond en het beestje kan niet heel goed lopen. We hebben er voor gekozen om haar lekker thuis te laten en dan gaan de buren en mijn vader regelmatig even bij haar langs. Mijn vader heeft gelukkig vrij omdat hij samen met mijn moeder op de kindjes van mijn zusje passen omdat die voor vier dagen naar haar vriendin in Turkije is.

Het valt dus allemaal een beetje samen. We zouden morgen met zijn allen naar de dierentuin in Amersfoort (niet met opa) maar ik weet dus nu ook niet of dat door gaat. Ligt eraan hoe het met opa gaat.

Groetjes
Inge

Hoi Inge,

Wat een vervelende situatie. Kan me voorstellen dat het voor de hond nu niet handig is om mee op bezoek te gaan. ik hoop voor jullie dat jullie dag morgen doorgaat. Dan hebben jullie een leuke dag en het betekend ook dat het goed gaat met Opa. Ik had juist voor jullie droog weer besteld morgen . Laat je nog even weten hoe het gaat met Opa?

groetjes Linda

Hoi Linda,

Ik heb net mijn vader nog even gesproken en we gaan morgen gewoon. Met opa gaat het redelijk, hij is erg verdrietig maar dat snappen we heel goed. We hebben te horen gekregen dat het wel 6 weken gaat duren en we zitten dus ontzettend met de hond maar we gaan eerst maar eens proberen om het weekend door te komen en dan maar weer verder zien.

We gaan dus nu regelmatig bij hem op bezoek. Het verzorgingshuis is lekker dichtbij mij dus ik ga waarschijnlijk ook voor opa wassen. Kan daar ook wel maar kost 75 cent per overhemd en dat vinden we wel erg veel geld.

We hopen eigenlijk dat hij het uiteindelijk zo gezellig vind dat hij straks eventueel naar een bejaardentehuis wil want het is geen doen meer om hem alleen te laten wonen. Hij heeft zich nu wel ingeschreven die eerste stap hebben we gelukkig er door gekregen. Hij heeft altijd gezegd dat hij liggend tussen zes planken zijn huis uit gaat. Maar gelukkig begrijpt hij dat het zo langzamerhand voor mijn vader (die wordt ook 60) geen doen meer is. Hij moet nu twee huizen onderhouden.

Groetjes
Inge

Hoi Inge,

Wat vervelend voor je dat het nog zo lang gaat duren met je opa.
En voor hem is het natuurlijk ook geen leuke situatie. Hij beseft nu ook dat hij de jongste niet meer is en dat is soms moeilijk te accepteren.
Mijn opa heeft tot zijn overlijden wel thuis kunnen wonen maar dat was omdat hij gelukkig voor hem, daar de financiële middelen voor had. Zo kreeg hij veel thuiszorg en verpleging aan huis. Maar eigenlijk was het  niet te doen want ook de kinderen deden veel en die waren gelukkig met hun vijven.
Ik snap dus wel dat het voor jullie niet haalbaar is.
Maar ja, weet je, zo'n eigen huis en in jullie geval ook hond is het enige veilige wat je opa nog heeft in deze snel veranderende wereld. Ik snap dus  wel dat het voor je opa een mega stap is om naar een verzorgingstehuis te gaan.
Ik hoop dan ook, zoals je al zegt, dat hij er de komende weken vertrouwen in krijgt dat hij het daar ook wel naar zijn zin zal hebben.
Heel veel succes en sterkte de komende tijd!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi Inge,

wat erg nou dat je opa er zo aan toe is!! Ik hoop dat hij weer helemaal hersteld en dat jullie nog lang van hem mogen genieten!!

Sterkte meid!!

Liefs Debby.

Terug
Bovenaan