ook moe?

Hallo,

Ik ben vorige week zondag bevallen van mijn zoon Mees. Het was een zware bevalling (uiteindelijk vacuumverlossing) maar zo langzamerhand gaat het iets beter. Maar heb sinds vorige week zaterdag geen normale nacht meer geslapen en de vermoeidheid begint nu toch wel zijn tol te eisen. Mijn mannetje is erg lief, maar hij krijgt toch gewoon nachtvoeding...gebroken nachten dus. Daarbij heeft hij ook nog geen heel strict ritme dus als ik probeer te slapen overdag wil hij ook nog wel eens wakker worden.
En ondertussen is het lekker druk met bezoek. Gelukkig is mijn vriend nu nog thuis, maar die moet volgende week wel weer werken en dan moet ik het natuurlijk alleen doen (best eng).
Daarbij wil ik aan de ene kant al heel veel doen (het liefst ga ik opruimen, wandelen, boodschappen doen, etc), maar merk ik dat mijn lichaam nog niet echt mee wil.

Ik geniet echt van mijn ventje, maar ik moet toch eerlijk zeggen dat ik het ook wel heel zwaar vind.

Herkennen jullie dit?

ik moet je zeggen dat ik nu pas last krijg van vermoeid heid. mijn kleintje was namelijk eerst nog anderhalve week in het zkh. en nu hij thuis is heb ik echt zoiets van oke. pfffff het is wel zwaar hoor. maar ja je weet waar je het voor gedaan heb. ja toch???

Ja je weet gelukkig waar je het voor doet. En de gebroken nachten zijn hopelijk maar tijdelijk. Het is nu nog zo uitzoeken wat het mannetje wil. De ene keer ligt ie heerlijk te slapen in zijn eigen bed en de andere keer wil hij alleen maar tussen ons in liggen. En waar dat dan precies aan ligt...?
Maar mijn vriend is deze week ook nog thuis....heerlijk. Zou inderdaad niet weten wat ik zonder hem zou moeten. Met zn tweeen is het ook goed te doen. Vanaf maandag gaat hij weer werken. Dan zal ik het overdag alleen moeten doen....vind ik nu al spannend!

Hoi,

Ik herken het moe zijn heel goed. Al is  mijn mannetje alweer 5 weekjes oud, de vermoeidheid is echt nog niet over. Bij mij lukte de borstvoeding niet helemaal zoals ik wilde en het koste heel veel energie om het goed te doen. Daarom geef ik op aanraden van de verloskundige 's nachts mijn kleine een flesje als hij daarom vraagt en gelukkig doet hij dit steeds minder. Ik had het geluk dat mijn man vakantie had zodra de kleine was geboren en hij heeft echt enorm veel uit handen genomen. Nu is mijn man helaas weer aan het werk en valt het pas op hoeveel hij eigenlijk voor ons gedaan heeft. De vermoeidheid slaat weer toe en dus doe ik alles op mijn gemakkie. Het huishouden komt vast wel weer een keer en wandelend boodschappen doen is helemaal geen probleem.

Maar het allerbelangrijkste is dat ik zo onwijs geniet van mijn manneke!

Groetjes Hanneke

Hallo Mama,

Goed je rust nemen hoor...en gewoon ook nee zeggen tegen je visite. Dat begrijpen ze best wel....Jij hebt er dadelijk veel meer profijt van als je nu je rust neemt. En je partner moet lekker streng voor je zijn en je naar bed sturen als je er moe uit ziet!
Ik heb mijn kraamweek zonder visite doorgebracht, mijn man werkte die week nog, na de kraamweek had hij vakantie en hebben we mondjes maat visite laten komen. Ik was toen (Iweek 2) heerljik hersteld en uitgerust. Natuurlijk hebben we gebroken nachten en de ene keer gaat dat ook beter dan de andere keer. Verder probeer ik mijn rust (week 4) nog steeds te nemen wanneer de kleine slaapt. Al is het maar lekker met een boek op de bank of op bed. En zie niet op tegen de tijd dat je het alleen moet doen, ik heb "slechts" 1 slechte dag gehad sinds mijn man weer aan het werk is. De regelmaat komt vanzelf....
Mijn lieve kleine man slaapt nu lekker in de buikdragen tegen mij aan.
GENIETEN HOOR!!!!

Maus

Terug
Bovenaan