ook naweëen na geplande keizersnede???

Hallo, ik ben in september 2004 bevallen van een gezonde zoon. Na 12 uren weëen en 1,5 uur persen is het uiteindelijk toch een spoedkeizersnede geworden. Ik ben nu begin juli uitgerekend van de 2e, hij ligt nog in een stuit (kan nog wel draaien).

Ik ben even benieuwd of het herstel ook sneller gaat na een geplande keizersnede.Heb je dan ook zo'n last van naweëen en bloedverlies?

Ik weet zelf eigenlijk niet of ik het wel op de natuurlijke manier wil proberen, maar misschien heb ik ook wel geen keus, dat weet ik nog niet. Ik heb over 1,5 week mijn eerste afspraak in het ziekenhuis, ben nu nog bij de verloskundige. Ik ben gewoon erg bang dat het weer een spoedkeizersnede zal worden, dan maar liever een geplande, dat scheelt een hoop pijn vooraf, en dan loopt het kindje het minste risico, denk ik.

Wie heeft er meer ervaring met een 2e bevalling na een keizersnede?

Groetjes Truus

Hallo Truus,

Ik heb 2x een geplande keizersnede gehad ivm stuitligging.
De eerste keer heb ik erg last gehad van naweeen.
De 2e keizersnede viel me erg mee, heb er als een berg tegenop gezien, de 1e keer was ik een wrak heb lang over het herstel gedaan.2e x voelde ik me na 1 dag zoals ik me bij de 1e na een maand voelde.

Elke keizersnede verschilt, maar het scheelt natuurlijk enorm wanneer je niet van tevoren al een hele tijd weeen heb gehad.
Toen ik wist dat mijn kindje in een stuit lag, mocht ik van mijzelf 5 pagina's op internet opzoeken met de voor en nadelen van een stuitbevalling of keizersnede. Ik heb alleen naar medische pagina's gezocht. Voor mij was toen wel duidelijk dat een keizersnede de minste risico's voor het kindje gaf. Daarom koos ik voor de keizersnede. Maar dat is heel persoonlijk, een ander gaat voor een stuitbevalling.

Doe wat je hart je ingeeft, van tevoren kun je niet zeggen hoe een bevalling zal gaan of een keizersnede. Als je maar gerust bent over je kindje geeft dat al een stuk ontspanning.

Succes

Terug
Bovenaan