ook net onze 20 weken echo gehad

Hoi

We hebben net onze 20 weken echo gehad.
Alles was goed alleen zag ze een hazelipje dus nu word ik doorgestuurd naar het UMC ziekenhuis omdat ze daar betere apparatuur hebben om het goed en met zekerheid te zeggen. Tjonge ik schrok wel zeg! Ik kon net mijn tranen bedwingen.
Ik hoop dat ze het helemaal mis hebben en dat het een gezond lipje mag hebben.
(waarschijnlijk last van zwangerschapshormonen) Ook zag ze iets bij het hartje maar dat kon ze niet goed zien omdat de placenta aan de voorkant ligt en het kindje zat steeds naar de placenta te kijken. Nu belt de VK het UMC of was het nou AMC? op voor een afspraak volgende week!

Hebben meerdere mama's of aankomende mama's ervaring met baby's met een hazelipje?

Veel liefs mamaatje3

Hoi mamaatje3,

Ik kan me voorstellen dat je enorm bent geschrokken..... Gelukkig is een hazelipje tegenwoordig zeer goed te opereren, maar toch... Het is niet het nieuws waar je op zit te wachten. Ik hoop van harte met je mee, dat het allemaal goed is.

Sterkte,

liefs Yvette

Hey,

Maar goed dat ze de 20 weken echo doen he, dit soort dingen kun je maar beter van te voren weten denk ik.
In mijn familie zitten hazenlipjes, maar zelf heb ik er geen ervaring mee.
Ik hoop ook voor je dat ze er naast zitten, wel fijn dat ze er uitgebreid naar kijken.

Probeer verder van je zwangerschap te genieten, het is gelukkig geen levensbedreigend iets.

Liefs, Risje

Kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent! Je hoopt toch gewoon dat alles goed is. Ik heb er zelf helemaal geen ervaring mee, weet wel dat het goed te opereren is maar dan houdt het wel op.

Hoop voor je dat ze het toch mis hebben gezien.

Sterkte ermee!

Hoi

Ik heb gisteren de echo gehad en met het hartje is gelukkig alles goed alleen het heeft een enkelvoudige hazelip (schizis) en dat gaat door tot het neusvleugeltje en door de kaak en waarschijnlijk ook nog een klein stukje in het gehemelte maar dat konden ze niet met zekerheid zeggen en daarom moet ik over 2 weken weer terug komen voor een echo om dat te kunnen beoordelen en daarna gaan we over naar een kinderarts en of ik thuis mag bevallen is nog de vraag.

Groetjes

hallo!

Dat is even schrikken!
Ik heb zelf een dochtter van 1 1/2  met een palato-schisis. (gedeelte zachte gehemelte open en stukje harde gehemelte) Haar lipje was gesloten dus ze hebben op de echo niets gezien.
Gelukkig wilde ik in het ziekenhuis bevallen. Haar schisis hoort bij een syndroom (pierre robin) dus heeft ze (had ze..) ook een terugliggende onderkaak en een tong die heel ver naar achteren zat en daardoor ademhalingsproblemen.
haar kaak en tong zijn vanzelf (ver) goed gekomen en haar gehemelte hebben ze gesloten.
Gelukkig kunnen ze ontzettend veel!! Er zijn compete schisis-teams die jou en jullie kindje heeeeeeeeel goed kunnen helpen!
Mocht je vragen hebben dan kun je die altijd stellen.
Verder is er ook een schisis-hyve (erg interresant! en prettig om ervaringen te lezen en te delen)

heel veel succes en liefs

Juffie 21 wk. zwanger van nummer 2

Terug
Bovenaan