Ook nieuw hier

Hallo allemaal,

Ik ben Alexandra, ik ben 30 jaar en moeder van twee dochters van 6 en 3. Als ik uitgerekend ben, rond 13 mei schat ik, dan gaat de jongste net naar school.

Ik schrijf nog even onder een schuilnaam, aangezien ik vriendinnen heb die nog weleens op forums willen 'snuffelen'. Ik heb bij mijn oudste op een forum geschreven waar ik nog steeds héél goed contact mee heb, we zien elkaar minstens 1x per jaar, en andere dames zijn goede vriendinnen geworden..

Ik dacht dat ik zwanger was, een week voordat ik testte, ik was vrij misselijk e.d. Maar ik bleef negatief testen. Ik had zelfs een keer bruin bloedverlies, maar dat bleef maar bij een klein beetje, 1x. Een paar dagen erna weer een test gedaan, weer negatief. Uit frustratie de test in een overvolle prullenbak gegooid, in het doosje. Toen deed mijn echtgenoot de prullenbak opne, kwam de test eruit vallen. Zegt hij: 'goh schat, 2 streepjes is toch zwanger?' Ik wilde het niet geloven, tot de test de dag erop, werden ook twee streepjes..

Ik ben nog een beetje huiverig. Ik heb voordat ik zwanger werd van de oudste 2 miskramen gehad, en 1x ontdekten we bij de echo dat het niet goed zat, dus dat blijf ik een zeer spannend moment vinden. Volgende week woensdag krijg ik daarom een vervroegde echo... Spannend!

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen de komende maanden..

Groetjes..

gefeliciteerd heel erg leuk de eerste weken zijn altijd heel erg spannend hier weet in mijn omgeving al dat ik zwanger ben kon het niet voor me houden voor mij wordt het het derde kindje heb een dochter paige van bijna 6 en een zoon logan van 4 jaar ben rondt 12 mei uitgerekend maar als ik naar me andere zwangerschappen kijk zal het wel later worden andere 2 zijn ook langer blijven zitten

Gefeliciteerd!

Wij ervaren het nu ook als een spannende tijd.
Een aantal jaar geleden een miskraam gehad, daarna een geweldige zwangerschap en kerngezonde zoon. We waren in de wolken! Helaas is hij in april op leeftijd van 6,5 maand overleden aan een resistente pneumococcen bacterie die nog niet in de inenting zat. Nu zijn we opnieuw zwanger rond 13 mei uitgerekend maar durf het nog niet te geloven totdat we een hartje hebben gehoord... op 6 oktober hebben we een afspraak bij de verloskundige en vinden het zo spannend weer! Ik leef dus met je mee!

Gefeliciteerd!

Best herkenbaar van die test, bij mij hadden de eerste 2 testen een heel licht streepje en de test daarna helemaal niks! Dus toen ook maar weg gegooid, maar na +- 10 min toch nog maar even gaan kijken of ik het niet verkeerd had gezien en ja hoor weer zo'n lichte streep. Toen maar zo'n digitale test gehaald, veel duidelijker..

Zo te lezen erg spannend de komende weken, gauw naar die 12 weken!!

Gefeliciteerd en welkom!!! Ik heb ook op mijn NOD negatief getest en pas 4 dagen later een licht positieve test en nog eens 2 dagen later een positieve digitale test. Ik vind deze weken ook erg spannend, maar ervan uit dat het goed zit. Het is mijn eerste zwangerschap. Liefs Chantal

@huggy: ik kreeg helemaal kippevel toen ik jou reactie las.. Jeetje, wat erg wat jij hebt meegemaakt! Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van je zoontje. Liefs Chantal

Hallo allemaal,

Het heeft even geduurd, maar ik ben er weer.

dank voor jullie lieve en ontroerende reacties. Heftig voor je Huggy, dat je zoontje na 6 maanden overleed..

Onze eerste echo was goed, er was een klein kloppend erwtje te zien. Een paar weken later kregen we er weer een omdat we nav de erwt de termijn niet konden bepalen. Die zag er ook goed uit, een lekker bewegelijk kindje. Ik ben uitgerekend op 14 mei. Volgende week dinsdag gaan we voor een afspraak naar de VK om het hartje te luisteren en volgende week zaterdag een pretecho om te kijken of we een jongetje of een meisje krijgen. Het gekke is dat ik zelf geen voorkeur heb, al heb ik sterk het vermoeden dat het weer een dametje is.

Ik word deze 3e zwangerschap merk ik wel sneller bol, haha. Zwangerschapsbroeken deed ik al snel aan.

Nu dus even stilte voor de storm. Vandaag wel bloedverlies gehad, maar dat heeft een andere oorzaak: ik heb elke zwangerschap last van aambeien...#@!^$ niet leuk....

Terug
Bovenaan