Ook nieuw, vraagje!

Hallo allemaal,

Ik volg sinds kort het "wel en wee" van al jullie ladies die net als ik heel graag zwanger willen worden. Wij zijn in mei gestopt met de pil, na mijn ongesteldheid gewoon niet meer gestart met slikken. Wel veel "de bloemetjes buiten gezet" - geen straf natuurlijk - dus naïeveling die ik dacht: ik hoopte natuurlijk een van de gelukkigen te zijn die meteen zwanger werd! Uitgaande van 28 dagen zou ik rond dag 14 mijn eisprong hebben en warempel, ik hád me toch een zin op de dagen daarvoor!! Dus ik hoopte nog zo dat ik inderdaad een eisprong zou hebben en zwanger zou worden. Maar netjes op dag 28 werd ik dus wel ongesteld...
Nu weet ik dat e.e.a. 'op gang' moet kunnen komen etc., maar hoe kan het dan dat ik zo'n ontzettende zin had die paar dagen van de maand (had ik ook toen ik nog niet de pil slikte) en dan toch niet zwanger? Als ik geen eisprong zou hebben gehad (wat natuurlijk kan door de stress, beetje druk hier), dan zeggen mijn hormonen toch niet "ja nu nu nu!"?! Op de zgn. innesteldag (uitgaande van 28 dg) voelde ik wel even een flinke kramp...
Hebben jullie verklaringen hiervoor? Ik ben heel benieuwd.

Jullie allemaal in ieder geval veel vruchtbaarheid toegewenst, laten we hopen op goed nieuws! Ik 'troost' mezelf nu maar door "gewoon" sla en filet americain te eten voordat ik al snel weer aan mijn zelfopgelegde "dieet" ga beginnen...
 
Hoi Caro,

Leuk dat jullie er ook voor gaan! Het is heel goed mogelijk dat je deze maand meer zin had, omdat je met de pil bent gestopt. Je hoort nl wel vaker dat als mensen met de pil stoppen, dat ze dan meer zin in sex krijgen. HEt was natuurlijk super geweest als het meteen raak was geweest, maar niet getreurd... Je bent gelukkig wel vrij snel ongesteld geworden, bij sommigen duurt het best lang voordat de ongesteldheid op gang komt als ze met de pil gestopt zijn.

Veel succes!
 
Hoi Caro,
Ik herken veel in je verhaal. Ik ben dan in maart gestopt, maar had ook heel veel zin in "de bewuste"dagen. Was ook zeer verbaasd dat ik ongesteld werd. Het gaat toch moeilijker dan ik dacht.
In ieder geval succes...
 
Hallo Pauline en Ilona,

Reuze bedankt voor de reacties, ik vraag me alleen wel af of ik nou wel of niet een eisprong heb gehad... Je hoopt gewoon zo op een zwangerschap, zeker als je zoals ik wel een tijdje over gedaan hebt om de knoop door te hakken. Dan duren die 9 maanden al te lang! Maar ja, gewoon afwachten wat m'n lichaam gaat doen. En de stress proberen te vermijden, dat werkt ook niet echt mee. Heel lief, jullie reacties.
Ilona, ik denk aan je, het is prettig te weten dat ik niet de enige ben.
Jullie ook veel succes!!!
 
Hoi Caro,

Ook al zijn alle omstandigheden ideaal, je hebt een eisprong, en sex op precies het goede moment, dan nog is de kans maar zo'n 20 a 25% per maand om zwanger te raken. Je moet dus echt een beetje geluk hebben. Succes.
 
Terug
Bovenaan