ook nog niet doorslapen?wel of geen voeding rond halftwaalf savonds?

Weet dat het volgens de boeken zeg maar, normaal is dat je baby +- 6 uren doorslaapt..dat noemen ze dan doorslapen.

Maar toch hoor ik natuurlijk bij IEDEREEN! van ja mijn ukkie slaapt al door.
Bij de meeste hoor je 20:00 laatste fles en dan komen ze de volgende ochtend pas weer rond 08:00.

Wat is jullie geheim??

We hebben al geprobeerd voor de nacht nog te voeden, rond half 12 haalde we hem uit bed en voede hem.
dan gingen we rekken, rekken, rekken tot 6 uur.

Ik kan je zeggen...heel vermoeiend, want je gaat wel 20 x je bed uit.
Laten huilen hebben we ook al gedaan, hij huilt rustig 6 uren door... BRULLEN! dan valt ie weer in slaap maar das even en dan begint ie weer..das ook niet zo leuk voor de buren..

Nou ik vin het moeilijk, ben gewoon ook moe..wil graag weer slapen.. een beetje rust hebben.
Op bed gaan als hij slaapt zeggen de mensen. ja...dat probeer ik ook wel, maar het zijn kleine slaapjes wat ie doet, dus kan ook niet lang. en op een gegeven moment ben je het zo zat! dan denk je, laat maaaar ik blijf wel wakker..

Help!!! iemand tips???
Heeel graag!!!

hoi,

zo moeilijk om tips te geven ieder kind is anders! Onze eerste heeft tot 2 jaar nooit doorgeslapen. Wat we ook probeerde, laten huilen, tussen in  liggen, erbij blijven, steeds even kijken, wel fles, geen fles, papvoeding, wakker maken om 23.00 uur. Niets hielp. Sterker nog het leek wel hoe meer je probeerder hoe meer ze wakker werd. Op een gegeven moment ben ik gestopt om naar andere te kijken. Mensen die zeiden mijn kind slaapt door...Nou ja mijn kind dus niet. Ze Is gewoon een slechte slaper en ik ben vooral mijn gevoel gaan doen. Dus een grote fles voordat ze naar bed ging en als ze dan wakker was nog een kleine fles geven op haar eigen kamer en dan weer in bed stoppen met hetzelfde ritueel als 's avonds. En toch werd ze nog vaak wakker ( soms echt uren!)
Ook ergens anders sliep ze slecht, nog slechter eigenlijk!
Mijn advies is om je eigen gevoel te doen, niet kijken naar anderen, ieder kind is anders! Probeer overdag anders af en toe even mee naar bed te gaan. Of breng ze een keer weg een nacht.
Bij ons is met de komst van de tweede overgegaan. Ze slaapt nu eindelijk door. De tweede is een heel ander kind en slaapt dus wel gewoon door. Het lig dus niet aan jou, je heb gewoon een kind wat moeilijk slaapt. Wens je er veel succes mee.

ooh wat vermoeiend zeg.

ik denk dat je alles al heb geprobeerd, maar kan niks anders verzinnen om je te helpen.. nutrix, bambix, sávonds in bad met weltrustenbadje van etos (flacon), daarna naar bed.

of mischien even een ander ritme?
bijvoorbeeld:

21.30 spelen
21.45 in bad
22.15 fles met nutrix/bambix
daarna naar bed.

en dat een week aanhouden, kijken of dat lukt.

heel veel sterkte ermee.
kan me inderdaad heel goed voorstellen dat het erg vermoeiend is. (loop zelf ook al een maand op met nathalia elke nacht weer)
mischien een idee dat je man s'avonds bij die kleine blijft en toestopt enz en dat jij ff lekker een avondje gaat relaxen in bed?

GROETJES, DO

Ik heb helaas geen gouden tip voor je, anders had ik er wel rijk mee geworden
Ik denk dat het gewoon aan het kind zelf ligt, en er geen tip voor is, ze slapen wel goed, of ze slapen minder.
Mijn 1e dochter ging pas vanaf 1,5 jaar doorslapen, althans dan werd ze nog wel zeg 3 x per week wakker, maar niet elke nacht.
Tot die tijd sliep ze overdag en 's nachts erg onrustig en zat er totaal geen regelmaat in.
Mijn 2e dochter heeft vanaf een week of 8 een eigen ritme gevonden en slaapt door, waar het door komt....?? echt geen idee, want ik doe bij haar niks anders als bij de 1e. Maar fijn is het wel om goed te kunnen slapen, want van de eerste weet ik nog goed hoe slopend dat kan zijn.

Veel sterkte en ik hoop dat je kleintje snel een nachtje doorslaapt !

Bianca

Ook ik heb helaas geen gouden tip voor je.
Hier nog een mannetje wat momenteel weer erg onrustig slaapt en 's avonds iedere keer weer voor zijn voeding komt en nu ook zelfs 's nachts!!!
Weet dus hoe vermoeiend het dus is.
Het duurde ook best wel een posje voordat yordi door sliep.
Yordi s dus ook geen slaper en dat is hij ook nooit geweest.
Ik lees met je mee, voor het geval je de gouden tip krijgt.
Hopelijk wordt het snel anders bij jullie zodat je weer wat meer (nacht)rust krijgt.

Liefs marielle en yordi(16-1-08)

Hallo Inanna,

Ik ben het wel met hh eens. Ik begrijp dat het heel lastig is, maar jouw kindje is gewoon een iets lastigere slaper. Maar misschien wel makkelijker met iets anders, waar een ander kindje weer meer moeite mee heeft.
Jouw kind is uniek..
Erg druk maken heeft toch geen zin.
Ze worden vanzelf 16.

Maar goed, toch nog even vertellen zoals wij het deden. Misschien heb je het ook al geprobeerd....
Eigenlijk het zelfde als wat Do schrijft.
Wij gaven hem eerst voeding om 7 uur, dan hielden wij hem wakker en gingen spelen, (en om de tijd te rekken, veeeeel wandelen)  rond 9 uur  in bad, en dan om half 10 pap met de laatste voeding ( ik geef bv) en dan rond 10.00 uur slapen.
Hij sliep naar dit schema, gelijk door!!
Ik weet dat ze afraden om je kindje wakker te houden, want dan zou het verergeren, maar bij ons was dat niet het geval.
Het was 3 dagen even rekken, maar daarna was hij helemaal gewent.
Toen zijn wij het gaan vervroegen. En nu krijgt hij de laatse voeding om half 8 en slaapt idd door tot half 9.
Ik hoop dat het werkt of iets anders.
Succes.

Hoi,

Echt heel vervelend he? Nou had ik gehoord dat hoe later je de fles geeft (22.00, 23.00) des te vaker worden ze wakker 's nachts, omdat ze niet in hun diepe slaap kunnen komen.
Ik hoorde van meedere kanten dat diegene allemaal de laatste fles stap voor stap zijn gaan vervroegen en toen sliepen alle babies ineens wel door.
Wij zijn dit dus ook gaan doen. (al met 6 weken hihi)

Eerst kreeg ze dr laatste fles om 23u. We gingen dit iedere keer vervroegen met een half uur. En als ze eraan gewend was na een paar dagen dan weer een half uur eerder.
Wel lieten we haar dan minimaal 1,5u voor de laatste fles wakker (hoe moe ze soms ook is), krijgt ze echt een strak avondritueel en geven de laatste fles in het donker met een muziekdoosje aan.
Binnen 3 weken kreeg ze haar laatste fles van 23u naar 20.00u!
Dit zal misschien niet de gouden tip zijn, en misschien heb je het al geprobeerd maar zo hebben wij het gedaan.
Overigens slaapt Myrthe ook lang niet iedere nacht door hoor. Als ze ergens is geweest zonder mij (bij oma en straks ook kdv) dan slaapt ze 's nachts niet goed.
Ze hebben veel te verwerken dan.

Heel veel sterkte.

Liefs Reneke

Terug
Bovenaan